SolidWorks fråga
Re: SolidWorks fråga
Aha, så det är inte du som importerat en 3D fil från Igus?
Men varför vända på originalet? Det går väl lika bra att snurra på den efter du sätter in den?
Men varför vända på originalet? Det går väl lika bra att snurra på den efter du sätter in den?
Passar på att fråga lite jag också. Ibland blir det följande när jag försöker starta SolidWorks 2007. Varför?
Programmet startar inte och det kommer upp det vanliga om man vill skicka in till Microsoft.
SolidWorks cannot startup because the system desktop application resources have been exceeded.
Programmet startar inte och det kommer upp det vanliga om man vill skicka in till Microsoft.
SolidWorks cannot startup because the system desktop application resources have been exceeded.
Jag har 25 av 80 GB kvar.
Igår avbröts programmet hela tiden. Jag hann knappt gå in förän jag blev utkastad.
Då fick man inte ens ett meddelande eller varning.
Det verkar bli värre å värre för var dag. Får väl prova med en Diskrensning.
Igår avbröts programmet hela tiden. Jag hann knappt gå in förän jag blev utkastad.
Då fick man inte ens ett meddelande eller varning.

Det verkar bli värre å värre för var dag. Får väl prova med en Diskrensning.
Hur mycket ram och swap har du jojje, och hur mycket ledigt av dessa? Solidworks kan crasha till synes helt omotiverat om man har dåligt med ram.
Det är 2GB RAM. Swap/växlingsfilen vet jag inte, jag hittar inte vart man kan se, hmm...
Ok, 2007 klarar sig på 2GB om man inte har alltför stora modeller, för 2010 och större modeller rekommenderar dom minst 6GB.
I aktivitetshanteraren kan du i Vista se både storlek och användning på swap, i XP visas bara totalt minne summerat. I Båda systemen kan du se växlingsfilen nånstans under system-avancerat-prestanda.
I aktivitetshanteraren kan du i Vista se både storlek och användning på swap, i XP visas bara totalt minne summerat. I Båda systemen kan du se växlingsfilen nånstans under system-avancerat-prestanda.
Det är inte så stora saker. SolidWorks 2007 SP0.0 Early Visibility. Windows XP.
Det mest mystiska är att det blir värre för var dag, hmm...
Har nog hittat ut lite mera nu.

Föresten, varför har samma program startat så många gånger?
Edit: Plussade på en bild på Systemegenskaper.
Det mest mystiska är att det blir värre för var dag, hmm...
Har nog hittat ut lite mera nu.
Föresten, varför har samma program startat så många gånger?
Edit: Plussade på en bild på Systemegenskaper.
Senast redigerad av jojje 19 januari 2010, 18:10:48, redigerad totalt 1 gång.
Det såg ju inte alls så farligt ut. Med Process Explorer kan du se vad dom olika processerna har för sig.
Tackar mrfrenzy. Har för mig att jag har/haft en sån där Prosess Explorer tidigare. Ska titta på det när jag får tid å lust. 
Edit: La in en bild på Systemegenskaper också.

Edit: La in en bild på Systemegenskaper också.
Största bekymret är nog SP0.0... !
3.1 är bättre, 5.0 är bäst på 2007:an.
Och för att kunna utnyttja mer är 3GB till Solidworks måste man köra X64...
///Ducke
3.1 är bättre, 5.0 är bäst på 2007:an.
Och för att kunna utnyttja mer är 3GB till Solidworks måste man köra X64...
///Ducke
Tackar, då ska jag försöka att uppgradera.
Hur är det med 2008? Kan man köra den på 2GB RAM?
Hur är det med 2008? Kan man köra den på 2GB RAM?
Det har funkat i flera år, men på siståne har det ballat ur mera å mera. Nu har jag tröttnat helt.
Försökte uppgradera från SP0.0 till SP4.0 men det sket sig.
You are trying to upgrade SolidWorks 2007 SP0 witch was not found in the system.
Try again with a different service pack. (99984 - 0)
Har nog försökt förut, med samma resultat. Tyckte jag kände igen "svaret".
Försökte uppgradera från SP0.0 till SP4.0 men det sket sig.
You are trying to upgrade SolidWorks 2007 SP0 witch was not found in the system.
Try again with a different service pack. (99984 - 0)
Har nog försökt förut, med samma resultat. Tyckte jag kände igen "svaret".
Trodde nästan jag fått till det nu. Installerade en ny SolidWorks SP0 och sen SP4.
När jag startar SolidWorks SP4, så dyker följande svenska meddelande upp.

Trycker man på Växla till, så startar Start. Med Försök igen händer inget och Avbryta kan man inte heller göra.
Det man kan göra är Alt/Ctrl/Del och stoppa programmet. Det finns föresten bara ett program som körs.
När jag startar SolidWorks SP4, så dyker följande svenska meddelande upp.
Trycker man på Växla till, så startar Start. Med Försök igen händer inget och Avbryta kan man inte heller göra.
Det man kan göra är Alt/Ctrl/Del och stoppa programmet. Det finns föresten bara ett program som körs.