Nyckel till elskåp?
Re: Nyckel till elskåp?
Både vägar och elnät dimensionerar man efter vad man tror kommer att bli belastningen. Får man byta kabel efter 5år har man misslyckats i prognosen.
v-g: Nu var det ju inte bara så att han bytte en trasig säkring utan lov. Han fuskar ju med huvudsäkringen också.
v-g: Nu var det ju inte bara så att han bytte en trasig säkring utan lov. Han fuskar ju med huvudsäkringen också.
Blir smått irriterad av er som påstår att jag tjuvar ström med fel huvudsäkring! Vafan håll er till fakta, finns ingenstanss i mina inlägg där jag har skrivit att jag tjuvar stöm!!! Vafan är det med er.?
Vad menar du med ovanstående rad då? Att du har skruvat i mindre huvudsäkringar i huset än vad ditt abonnemang ger dig rätt till?Sastrom skrev:Återigen jag vet att det är fel säkringar i huset, jag vet även varför och hur jag kan lösa det.
Om du har större så överensstämmer de ju inte med det abonnemang du har, även om du låter all el passera igenom mätaren...
Om jag har fel säkring i huset måste det ju inte per automatik betyda att jag stjäl ström!!
Det kan vara andra faktorer som spelar in som ni inte vet allt om. Att kalla folk för tjuvar är ju inte tiktigt ok!
Det kan vara andra faktorer som spelar in som ni inte vet allt om. Att kalla folk för tjuvar är ju inte tiktigt ok!
Men berätta då exakt vad du har för säkring, passdel och abbonemang så slipper vi fundera.
Eftersom du säger att du har fel säkring i huset och att säkringarna i kabelskåpet går så är det svårt att dra någon annan slutsats än att du säkrat upp olovligen.
Eftersom du säger att du har fel säkring i huset och att säkringarna i kabelskåpet går så är det svårt att dra någon annan slutsats än att du säkrat upp olovligen.
Du har inte skrivit någonstans att du tjuvar ström, men om du har säkrat upp så är det ju exakt det du gör.Sastrom skrev:Blir smått irriterad av er som påstår att jag tjuvar ström med fel huvudsäkring! Vafan håll er till fakta, finns ingenstanss i mina inlägg där jag har skrivit att jag tjuvar stöm!!! Vafan är det med er.?
annars får du gärna förklara vad du menar med att du har fel säkringar i huset.
Han skriver INTE att det är fel säkring i huset, han skriver att det är det i elskåpet som försörjer hans hus' huvudsäkringar.
Och att skåpssäkringarna av känd anledning är för klena mot vad de ska vara.
Jag har i övrigt dessa nycklar liggande, dels med vingarna, dels trekantiga, detta då jag har jobbat med sådana skåp som har dessa nycklar.
Och att skåpssäkringarna av känd anledning är för klena mot vad de ska vara.
Jag har i övrigt dessa nycklar liggande, dels med vingarna, dels trekantiga, detta då jag har jobbat med sådana skåp som har dessa nycklar.
Om det hade varit fel säkringar i kabelskåpet så hade nätbolaget bytt ut dom efter första besöket när säkringen hade gått.
Eller de har blivit bytt av icke-nätbolag till det man hade/kunde få tag på för att det gick för trögt med nätbolagen... bara spekulation förvisso.
Tyvär Icecap så har han upprepade gånger skrivit att han har fel säkringar i huset, och att han vet hur han kan fixa det.Sastrom skrev:Att jag har fel säkringar i mitt hus vet jag, även att jag inte får öppna skåpet ute på gatan. Jag ville veta var jag kan få tag på en nyckel.
Har INTE lust att vänta flera timmar på att få säkringen bytt även fast jag vet att jag inte får byta den.
Går på mrfrenzy's spår, antingen har han säkrat upp i sitt skåp inne, eller så är det något fel i matnings kabeln in till huset som gör att det blir överbelastat där ute.
OK, hade missat den. Ja, då är det ju en del fuffens... till såvida att säkringarna i huset är större än de är designat till, man kan ju ha klenare säkringar i samma hållare men inte starkare utan att byta bottenskruven.
Det var ett j*vla liv om dom där huvudsäkringarna!
Men en sak är klar. Han har inte stulit ström.
Sastrom:
Även om jag lägger mig i, så moraliserar jag inte över din hemgjorda nyckel.
Men en sak är klar. Han har inte stulit ström.
Sastrom:
Även om jag lägger mig i, så moraliserar jag inte över din hemgjorda nyckel.
Senast redigerad av säter 17 januari 2010, 23:33:30, redigerad totalt 1 gång.
säter: *hur* kan du påstå att den saken är klar (dvs. att han inte stulit el)? Det är ju precis lika oklart om han har stulit el som att han inte gjort det... Det enda som är riktigt klart är han är inne i skåp där han inte har ett skit att göra, telefonen för att ringa och felanmäla hos elbolaget sitter knappast i säkringsskåpet ute på gatan! 

Om det är självklart att jag stjäl ström bara för att säkringen till fastigheten går sönder, skulle inte elbolaget som kommer och byter säkringen reagera då tror ni.
Att medlemar på forumet kallar andra medlemar för tjuvar utan någon som helst bevis är illa, men att en administratör gör det samma är helt ofattbart.
Jag vet var felet beror på, mitt elbolag är medveten, de var även dom som påpekade problemet. Jag har inte råd/ lust att lägga ut pengarna för att åtgärda problemet just nu.
Det tar mins 2 timmar för mig att få säkringen bytt, och är det 20 minus ute är det en lång tid att vara utan el. Nu har jag kollat och kommit fram till att jag inte klarar byta den själv, så jag får glatt vänta.
Men att bli anklagad för stöld utan någon som helst bevisning är fel.
Att medlemar på forumet kallar andra medlemar för tjuvar utan någon som helst bevis är illa, men att en administratör gör det samma är helt ofattbart.
Jag vet var felet beror på, mitt elbolag är medveten, de var även dom som påpekade problemet. Jag har inte råd/ lust att lägga ut pengarna för att åtgärda problemet just nu.
Det tar mins 2 timmar för mig att få säkringen bytt, och är det 20 minus ute är det en lång tid att vara utan el. Nu har jag kollat och kommit fram till att jag inte klarar byta den själv, så jag får glatt vänta.
Men att bli anklagad för stöld utan någon som helst bevisning är fel.