Vad har hänt med mitt Eagle? (konstiga tecken)

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
bonecrime
Kontakt:

Vad har hänt med mitt Eagle? (konstiga tecken)

Inlägg av bonecrime »

Skulle till att börja rita ett schema i Eagle, men när jag startade det den här gången så blir det bara en massa konstiga tecken vid komponenterna istället för det som ska stå där. :tumner:

Bild

Transistorn ska det egentligen stå Q1 vid, och de andra kretsarna heter IC1 till exempel. Men som ni ser är det rena rappakaljan där istället.

Vad kan tänkas orsaka något dylikt? Har testat att avinstallera Eagle och sen installera det igen, men det gjorde ingen som helst nytta. Hittills har jag bara sett det här fenomenet i Eagle, ingen annanstans.
Användarvisningsbild
arune
Kontakt:

Re: Vad har hänt med mitt Eagle? (konstiga tecken)

Inlägg av arune »

Har du provat att kontakta Eagles support? Det där ser ju verkligen inte bra ut.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

kör man gratisversionen (vilket jag inte vet om TS gör) så ingår afaik ingen support alls.

Jag fick nåt skumt fel förut, eagle frågade efter nån fil hela tiden när man försökte adda komponenter,
verkade inte gå att fixa, löstes slutligen med avinstallation och nyinstallation av ny version (en upgrade räckte inte.)
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Du råkar inte köra en hackad version? Isf kan det mesta hända om man har osis :doh:

Ville själv testa autoroutern (innan den fanns i gratisversionen) kostade mig en kvälls schema det. :wall:

Så allt efter detta har jag bara kört gratisversionen och inget mer fel har hänt.

För att inte förvärra situationen så säkerhetskopiera dina scheman etc till en zip fil eller nåt.

Du kan ju även prova en annan version av Eagle och se om det gör någon skillnad.
Användarvisningsbild
arune
Kontakt:

Inlägg av arune »

De är nog inte så avigt inställda till support till gratisversionen om det gäller att deras program havererar på det där sättet.
Jag fick en board-fil korrupt på något sätt, det fick jag hjälp med att fixa trots att jag kör gratisversionen.
Användarvisningsbild
bonecrime
Kontakt:

Inlägg av bonecrime »

Ja jag får väl ta och prova att höra med deras support kanske. Det är gratisversionen ja, eftersom jag använder det väldigt småskaligt så funkar den för mig. :)
Skriv svar