Tips på fungerande Webbhotell

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
jadler
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Tips på fungerande Webbhotell

Inlägg av jadler »

Jag lurar på att byta webbhotell, åtminstone för några av mina domäner, delvis då för att få betydligt mer utrymme. Jag mindes att flera intressanta alternativ togs upp i denna tråd, så jag letade upp den.

Om jag minns rätt tyckte jag för ett par månader sedan att http://www.servage.net/ verkade tilltalande, men efter att ha läst ett stort antal kritiska uttalanden om dem (Drupal-forum, våren 2007 till hösten 2008) börjar jag bli mer skeptisk. Är det några servage-kunder här som kan/vill bemöta den kritik som servage.net får av Drupal-intresserade?

Kritiken handlar bland annat om:
  • Lovar mycket, håller lite
  • Frekventa avbrott i tjänsten, ej sällan under lång tid
  • Riktigt dålig kundtjänst
Vad jag förstår har de inte ssh, möjligen har de vid något tillfälle funderat på att erbjuda det. Någon säker information hittar jag inte på deras sajt.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

http://www.datakultur.se/produkter/hemsida/

Har SSH.
Körde FreeBSD innan iaf. Verkar vara Linux nu.
Autensierad och krypterad uppladdning och kontrollpanel borde vara standard nu.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Har jobbets sida på loopia. Har inte haft några problem på sista tiden efter att jag handknackat sajten själv, förutom att det är en aning segt iblande, och webmailen är otvivelaktigt väldigt seg.
Provade drupal där först, men det var ett STORT misstag. Först var det ett rent helvete att installera, sen fick man tid att fika undertiden sidorna laddades. Måste ha med databasen att göra. Så webshop ligger väl i farozonen då. :D
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

jadler skrev:Jag lurar på att byta webbhotell, åtminstone för några av mina domäner, delvis då för att få betydligt mer utrymme. Jag mindes att flera intressanta alternativ togs upp i denna tråd, så jag letade upp den.

Om jag minns rätt tyckte jag för ett par månader sedan att http://www.servage.net/ verkade tilltalande, men efter att ha läst ett stort antal kritiska uttalanden om dem (Drupal-forum, våren 2007 till hösten 2008) börjar jag bli mer skeptisk. Är det några servage-kunder här som kan/vill bemöta den kritik som servage.net får av Drupal-intresserade?

Kritiken handlar bland annat om:
  • Lovar mycket, håller lite
  • Frekventa avbrott i tjänsten, ej sällan under lång tid
  • Riktigt dålig kundtjänst
Vad jag förstår har de inte ssh, möjligen har de vid något tillfälle funderat på att erbjuda det. Någon säker information hittar jag inte på deras sajt.
Kör med Servage sedan ett par år tillbaka.
Har hitintills inte haft några större problem, längsta stilleståndstiden är väl någon timma under DDOS.

SSH finns inte, har inte riktigt förstått varför man skall använda eller behöver det.

Läste igenom tråden och känner inte igen mig överhuvudtaget.

Dock skall man vara medveten om att pga deras setup funkar inte allt som det är tänkt.
Det kan t.ex ta ett par minuter innan en ändring på en sida propagerat genom hela klustret.
Traditionell Kapchka och cache-hantering funkar inte alltid, då dessa funktioner inte verkar vara avsedda för klustrade servrar.

Dock, man får mycket bandbredd och mycket diskutrymme för pengarna, samt enligt min erfarenhet bra support.
Borre

Inlägg av Borre »

Ni kan ju prova Loopia, kostar endast 1kr för ett år om man beställer idag, väldigt prisvärt. :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ja, det gör electricman nu. ;)

Hmm... Kapchka? :humm: ser ut som något ryskt ord...
Det är möjligtvis inte captcha som menas?
Satt och funderade på vad 17 menar karln egentligen? :lol:
Men iom problem med cache och så måste det ju vara det.
Användarvisningsbild
Cenorpa
Kontakt:

Inlägg av Cenorpa »

Jag kan rekommendera loopia, har dock inte så jättestor erfarenhet av just deras webhotell men jag har flera domäner där som jag är nöjd med. Vi slog även på stort idag och köpte webhotell för 1:-, lika bra att passa på och testa.
Men nu är det bara 2h 20min kvar på den dealen!
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Hmm... Kapchka?
Sorry, lite felstavning, naturligtvis är det captcha jag menar.
Användarvisningsbild
bose

Inlägg av bose »

http://www.box.se har julerbjudande just nu, jag har ju ingen aning om hur mkt utrymme ni använder men 18kr/månad för 10GB utrymme och 1000GB trafik/mån tycker jag låter ganska överkomligt. Jag skaffade mig ett privatkonto där för 9kr/mån, mitt första webbhotell så får se hur det går.
cyprox

Inlägg av cyprox »

Jag har också positiv erfarenhet av manufrog.
Skriv svar