Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
Nej, bara belyst med en stark lampa.
Btw, om någon undrar varför hålen ser så skumma ut så är det för att jag testade "drillaid.ulp" som fyller i stora hål för att underlätta borrandet för hemmapulare ("fyller" verkar ju dock vara en överdrift...).
Btw, om någon undrar varför hålen ser så skumma ut så är det för att jag testade "drillaid.ulp" som fyller i stora hål för att underlätta borrandet för hemmapulare ("fyller" verkar ju dock vara en överdrift...).
Om du går in på 'Show/hide Layers' och väljer lager '116, centerdrill' och trycker på knappen change nedanför sen tryck på change.sneaky skrev:Nej, bara belyst med en stark lampa.
Där kan du välja hur du vill att hålen ska 'fyllas'.
Så gör jag i Eagle 5.6.0 Light iaf. Hoppas att det hjälper dig

GOD JUL PÅ ER!

Bara en vinfyllaAndersG skrev:OK, men kortet ser ju tennat ut?

http://files.badlysprained.net/out/517/ ... est_03.jpg
Och tack HenkiBoy, det blev ju en väldans skillnad det där, mer som det var tänkt

Det var så lite så!
Skulle du kunna ge lite mer info ang tonertranfer? Vilken skrivare och hur du "värmde över tonern", strykjärn/laminator etc etc?

Skulle du kunna ge lite mer info ang tonertranfer? Vilken skrivare och hur du "värmde över tonern", strykjärn/laminator etc etc?
Samsung ML1610 inställd på högsta upplösning och mörkaste tryck. Utskrivet direkt från Eagle.
Tvåsidigt 0,8mm tjockt laminat, skrubbat med "grön skotte" samt tvättat med "kemiskt ren" aceton.
Mönster utskrivet på Jysk reklampapper och överfört med laminator (ett tiotal varv eller så, tänkte inte så noga på det).
Tvåsidigt 0,8mm tjockt laminat, skrubbat med "grön skotte" samt tvättat med "kemiskt ren" aceton.
Mönster utskrivet på Jysk reklampapper och överfört med laminator (ett tiotal varv eller så, tänkte inte så noga på det).
Tackar! Ska ta och testa med det pappret. Hoppas på ett "användbart" reultat! 

-

Tackar alla inblandade för hjälpen! Sändare som sänder en hög ton
igenom marken för att hitta rör under marken.
-

Mottagare till ovanstående. Byggdes innan i höst. Kul projekt! Tack GRYM för hjälpen.
Har du använt metoden som pratades om tidigare? Isåfall vilken skrivare använde du? Inställningar? Strykjärn/laminator?
För övrigt, snyggt PCB!
För övrigt, snyggt PCB!

-
Tänkte leka lite med en 16bitars pic.
Det blir en handhållen spel-konsol med några joysticks, sd-kort, knappar och nimh batterikitt.
Skärmen är en 128*64 pixels dog skärm från elfa med vit bakgrunds belysning. 2st switch regulatorer ger 3,3V till system och 25mA till led.

Blev väldigt nöjd förutom en sak, jag vill kunna göra jordplanen "rutiga" om ni vet vad jag menar. Alltså inte solida, skrivaren blir knasig när den ska ge så mycket bläck. Någon som vet hur man gör i Eagle?
Det blir en handhållen spel-konsol med några joysticks, sd-kort, knappar och nimh batterikitt.
Skärmen är en 128*64 pixels dog skärm från elfa med vit bakgrunds belysning. 2st switch regulatorer ger 3,3V till system och 25mA till led.

Blev väldigt nöjd förutom en sak, jag vill kunna göra jordplanen "rutiga" om ni vet vad jag menar. Alltså inte solida, skrivaren blir knasig när den ska ge så mycket bläck. Någon som vet hur man gör i Eagle?
Gå till inställningarna för jordplanet och välj "Hatch" i "Polygon Pour", "Spacing" anger storleken på rutorna.
>victor_passe: har du gjort kortet mha tonertransfer metoden eller med 'vanlig' fotoresist?