Johans CNC projekt
-
Re: Johans CNC projekt
Då har de fina kulskruvarna anlänt, de fick vara två pers bakom disken på bussgods för att bära ut det. 38 kg kulskruvar =). Nu ligger dem på vardagsrummsgolvet, (tjejen är jätte glad till placeringen).
Där är tillsynes helt nya och väldigt fina å råbusta.

Där är tillsynes helt nya och väldigt fina å råbusta.

Hur kunde man missa de skruvarna på Tradera? Tycker jag trålar där jämt!
-
Ska redovisa det senaste inköpet. Köptes in ett par servomotorer med drivare från stockholm. Fabrikat Mitsubishi och Yaskawa.
Till x-axeln ska jag ha två stycken Mitsubishi 1 kW motorer med absolut enkoders inbyggt.

Till Y-axeln blir det antingen en 600 w Mitsubishi motor eller en 750 w Yaskawa motor. Z axeln får den som blir över.

Drivarna tills dessa blir:

Kom också över några pulsmoduler till Mitsubishi PLCt så att man kan köra axlarna manuellt också:

Till x-axeln ska jag ha två stycken Mitsubishi 1 kW motorer med absolut enkoders inbyggt.

Till Y-axeln blir det antingen en 600 w Mitsubishi motor eller en 750 w Yaskawa motor. Z axeln får den som blir över.

Drivarna tills dessa blir:

Kom också över några pulsmoduler till Mitsubishi PLCt så att man kan köra axlarna manuellt också:

-
Då har PLC:t jag bytt till mig av "JOE" kommit, lite montering i styrskåpet och lite kabeldragning. Skåpet börjar bli trångt, har ännu bara fått in en av drivstegen till servomotorena. Skall ha in 3 till.

Jösses !!
Det här blir en stabbig liten maskin.
Ös på bara, jag får känslan att detta blir lite utöver det vanliga vad gäller DIY CNC.
Mycket rejält och snyggt.
/Ola
Det här blir en stabbig liten maskin.
Ös på bara, jag får känslan att detta blir lite utöver det vanliga vad gäller DIY CNC.
Mycket rejält och snyggt.
/Ola