Programmerare sökes

totte55
Kontakt:

Programmerare sökes

Inlägg av totte55 »

Du ska ha kännedom om windowsprogramvaror för kassaregister samt ha känna UnifiedPOS-standarden ( 1.13 )
victor_passe

Re: Programmerare sökes

Inlägg av victor_passe »

Jag tror nog att du får ge mer info än så.
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

Jo lite seriösare än så.... försök åtminstone, här är en modell:
:-)

For Your Kind Attention,

Sir,

I have been directed by the director of Foreign Operation/Wire Transfer to write you in respect to the notification mail which we received today, and also from your partner; Ms Jesica Awa. (The next of kin) that she wishes you to be her trustee/representative for the claim of her late father's deposited with this bank. Late Dr. Wilson Awa is our late customer with substantial amount of 5,700.000$, he deposited with us. Hence you have been really appointed as a trustee to represent the next of Kin. However before our bank will transact any business concerning the transfer of the fund to your bank...
totte55
Kontakt:

Inlägg av totte55 »

victor_passe skrev:Jag tror nog att du får ge mer info än så.

Detta räcker med detta.
De seriöse känner igen sig.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Del av landet? Fast pris eller löpande? längd?
danielr112

Inlägg av danielr112 »

Som sagt saknas ganska mycke info för att de seriösa ens ska titta åt det... Som ovanstående skrev...
bearing

Inlägg av bearing »

Låt honom skriva sin egen annons nu. Vem vet, den här typen av annonser kanske får minst skräp att sortera ut
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Definitivt minst att sortera iaf.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

AndLi skrev:Del av landet? Fast pris eller löpande? längd?
Jag fortsätter...
Som anställd eller som inhyrd konsult?
Användarvisningsbild
Stolleman
EF Sponsor

Inlägg av Stolleman »

Jag känner igen mig, i spegeln!

Jag har kännedom om windows och programvaror, även kassa register samt samlar inlägg av POS, hans standardinlägg.

Får jag jobbet? :wacko:
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Totte55:
"De seriöse känner igen sig."

Jag har god erfarenhet av kassasystem i Windows och UPOS.
Dessutom är jag 110% seriös i mitt arbete, som bl.a innebär programmering.
Är *du* seriös så ser du att du utelämnat mycket information i tråden.

UPOS är bara en metod som Microsoft har skapat för att få ihop olika standarder så att det ska vara smidigt att kombinera delar av olika system/standarder, t.ex inom handel. Så när det gäller programmering säger det väldigt lite om vad du söker....

Du söker alltså en programmerare, men har utelämnat det viktigaste:
1) Vilket programmeringspråk? Eller är det valfritt?

Sedan, om du verkligen vill ha svar:
2 a) När vill du/ni ha svar?
2 b) Hur vill du/ni ha svar?

Sedan bör du även specificera:

3) Vad innebär arbetet?
4) På vilken ort är arbetet? Eller sker det på distans?
5 a) Gäller det en anställning eller söker du/ni en programmerare som du/ni sedan köper produkten av?
5 b) Om anställning: Vilken typ av anställning? (Om tidsbegränsad: Under vilken tid?)
5 c) Typ av lön/ersättning?
6) Gäller det alla kassaregister för Windows? UPOS gäller väldigt många olika typer...... (Det är liksom hela vitsen med det hela..)

Annars framstår företaget (om det nu är ett sådant) lätt lika luddigt som arbetsbeskrivningen.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Utan att veta kan man ju tänka sig att *du* som kan detta hör av dig via PM till "totte55". Vi ser ju t.ex. att Jimmy verkar veta en del om kassasystem, och om Jimmy (eller andra) hör av sig till totte så får ni säkert veta allt ni behöver veta. Det kan faktiskt vara så att ett företag vill hålla sina behov och idéer för sig själva tills en produkt är redo för marknaden.

Detta forum består ju inte av endast glada amatörer som vill dela med sig av allt dom gör, det finns ju också mycket kunskap som man med rätt inställning kan tjäna lite på (kanske till och med få fast jobb om man är i behov av detta). Förstår inte varför det alltid skall ramla in en massa inlägg där trådskaparen i detalj skall redovisa vad som planeras, har ni hört talas om affärshemligheter någon gång? Jag förstår behovet av dessa inlägg om det är så att trådslaparen utger sig för att vara "hempulare" (trots att dom planerar att tjäna pengar på lösningen) och vill ha hjälp med en lösning utan att ge all relevant information, men i detta fall bör man väl tolka det som att totte55 har eller tänker starta ett företag som tillverkar/säljer kassasystem.

Ni som kommit i kontakt med kassasystem på ett eller annat vis vet att det är nya kassaregler från nyår, det kan ju tänkas att totte redan har ett kassasystem som behöver uppdateras för att uppfylla statens nya regler? Den som vet något om UPOS, och kanske redan sitter och bygger ett kassasystem kan ju enkelt kontakta totte på lite mer affärsmässigt sätt och på sätt få reda på vad som gäller om man anser sig kunna POS och programmering av Windowsapplikationer tillräckligt bra!
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

totte55 skrev:Detta räcker med detta.
De seriöse känner igen sig.
Ja visst, den seriöse känner definitivt igen sig, men den seriöse känner också igen ett oseriöst inlägg, som ditt inlägg definitivt signalerar. Nog skall man vara mycket desperat för att nappa efter detta "erbjudande", som i min mening inte har mera vikt än spam i allmänhet.
Det jag menar är, att om du faktist söker seriösa programmerare som klarar av att ro iland ditt projekt, vad det nu är, kan du åtminstone själv försöka framstå som seriös, annars går du med stor sannolikhet miste om just de du söker.
totte55
Kontakt:

Inlägg av totte55 »

Hej
Tack för de seriösa kommentarerna.

Har fått ett uppdrag att utveckla ett prismärkningssystem för automatisk inläsning i kassaapparat ( bef. windowsbaserat Nixdorf).
Hårdvaran är klar men gränssnittet mot apparaten är inte färdig.
Den ska vara UPOS kompatibel.
Det är här jag behöver hjälpen.
Kunskap om UPOS därmed nödvändig.

Har inte använt mig av dett forum tidigare för att hitta hjälp.
Hur kommer jag i kontakt med seriösa personer utan att lämna ut min mailadress??
Borre

Inlägg av Borre »

Be dem skicka mail genom forumet genom att klicka på din epost-knapp, de seriösa svarar du på och resten slänger du. Eller skaffa en till mailadress.
Skriv svar