Sökes: Reparatör av styrkort för truckar
Sökes: Reparatör av styrkort för truckar
Hej jag jobbar med styrkort till truckar
Jag undrar om det finns någon firma som är duktig på att laga olika sortes styrkort??
Mvh Jerker
Rubrik (var: laga), Tomrader, Kategori /blueint
Jag undrar om det finns någon firma som är duktig på att laga olika sortes styrkort??
Mvh Jerker
Rubrik (var: laga), Tomrader, Kategori /blueint
- FormerMazda
Re: laga
skulle tro att han vill ha tips på nån firma som kan göra det 
..Har anlitat "källarfirmor" på flera tidigare jobb för att laga olika saker.. även om produkten går
att få tag i fortfarande kanske ett nytt kort kostar massor, men nån duktig reparatör kan
laga för en bråkdel.
Om jag minns rätt kostade styrboxarna i fråga som vi skickade på förrförra jobbet typ 7000:- nya
(inköpspris), medans killen tog 1000:- för att laga dom, sen sålde vi dom för halva priset (typ 5000 eller så)
som "reparerad" till kunderna, som var jätteglada att slippa betala för en ny.
Killen som lagade dom var också jätteglad, vi skickade ju en kartong med kanske 30 boxar i ett par gånger om
året, och jag misstänker att han väldigt snabbt lärde sej de vanliga felen, och gjorde en ganska fet
förtjänst på det jobbet.

..Har anlitat "källarfirmor" på flera tidigare jobb för att laga olika saker.. även om produkten går
att få tag i fortfarande kanske ett nytt kort kostar massor, men nån duktig reparatör kan
laga för en bråkdel.
Om jag minns rätt kostade styrboxarna i fråga som vi skickade på förrförra jobbet typ 7000:- nya
(inköpspris), medans killen tog 1000:- för att laga dom, sen sålde vi dom för halva priset (typ 5000 eller så)
som "reparerad" till kunderna, som var jätteglada att slippa betala för en ny.
Killen som lagade dom var också jätteglad, vi skickade ju en kartong med kanske 30 boxar i ett par gånger om
året, och jag misstänker att han väldigt snabbt lärde sej de vanliga felen, och gjorde en ganska fet
förtjänst på det jobbet.
- electronix
Re: Sökes: Reparatör av styrkort för truckar
Vilken typ av elektronik rör det sig om?
Är det styrsystem från Curtis, Sevcon, Zapi, CableForm, Sigma och liknande du tänker på?
Allt (nästan) går att reparera, frågan är vad det får kosta.
Är det styrsystem från Curtis, Sevcon, Zapi, CableForm, Sigma och liknande du tänker på?
Allt (nästan) går att reparera, frågan är vad det får kosta.

Det är kort av alla dess slag både curtis sevcon zappi m.m
Vi lagar en del själv.
Men vi har väl ca 40st olika styrkort som ligger här med diverse fel....
Korten kostar allt emellan 5000-60 000kr så det är ju inte så kul för kunden....
Det jag tänkte var om det finns någon firma som är duktig på detta som man kunde anlita...
Vi håller till i Växjö.
Vore kul om det gick att fixa...
Vi lagar en del själv.
Men vi har väl ca 40st olika styrkort som ligger här med diverse fel....
Korten kostar allt emellan 5000-60 000kr så det är ju inte så kul för kunden....
Det jag tänkte var om det finns någon firma som är duktig på detta som man kunde anlita...
Vi håller till i Växjö.
Vore kul om det gick att fixa...
Ett alternativ kan vara TVH i Belgien, de reparerar alla typer även specialare som är lite svårare att hitta komponenter till som t ex Linde.
Snabba, bra priser och full garanti på jobben.
De har alla tänkbara bitar till truckar och är även återförsäljare för t ex Fluke.
Om man inte kan flamländska eller franska så är det inget problem, det går bra med svenska när man ringer dit!
http://www.tvh.com/newsv2/
Snabba, bra priser och full garanti på jobben.
De har alla tänkbara bitar till truckar och är även återförsäljare för t ex Fluke.
Om man inte kan flamländska eller franska så är det inget problem, det går bra med svenska när man ringer dit!
http://www.tvh.com/newsv2/
TVH är jättebra vi handlar typ 80% av alla våra reservdelar hos dom...
Men vi hade tänkt oss någon mer lokal handlare...
Men vi hade tänkt oss någon mer lokal handlare...