Magnetfält påverka en optokabel?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
ClasseMan
Kontakt:

Inlägg av ClasseMan »

Brukar dom inte använda batteri drift för att slippa nätbrum. Vad lyssnar dessa människor på för musik inte distade gitarrer va?
Användarvisningsbild
unzuf

Inlägg av unzuf »

Låter intressant det där forumet.. nån som har länken?
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Inlägg av Schnegelwerfer »

Här är tråden där de diskuterar säkringar:
http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36946

Mycket roande läsning! :lol:
ClasseMan
Kontakt:

Inlägg av ClasseMan »

Det måste väl ändå vara ironi i det där forumet. Det finns väl ingen människa som byter och putsar sina säkringar i proppskåpet för att få bättre ljud.
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Inlägg av Schnegelwerfer »

Det finns en del sunda skeptiker i tråden, men jag tror att killen som berättade att han putsade säkringarna menade allvar.

Kolla även in de andra "hokuspokus-produkterna" som det länkas till i tråden. Uppenbarligen finns det folk som är beredda att köpa dem, så visst finns det en marknad.
Användarvisningsbild
unzuf

Inlägg av unzuf »

hehe tackar.. ska genast läsa! :D

Edit: haha! det roligaste jag läst på länge.. att
dom orkar hålla på.. :shock:
Magnus Pihl

Inlägg av Magnus Pihl »

Okeeeej. Jag tror jag har en affärsidé här för detta lättlurade "audiofilisläkte". Jag kan ju tapetsera deras hem i aluminiumfolie eller µ-metall mot elektromagetiska fält. För att kunna ta lite extra betalt så kan jag ju doppa det i såpvatten först och säga att det är specialbehandlad folie, som är bra för mellanregistret.

:lol:
Användarvisningsbild
grapetonix

Inlägg av grapetonix »

Sen finns det ju folk som bygger förstärkare med blybatterier och reläer i (tror till och med Pioneer har en kommersiell). När förstärkaren är avstängd laddas blyackarna. Sen kan man kruta i några timmar. Om batteriet tar slut återgår den till nätdrift.

Görs givetvis för att undvika använda den smutsiga sinusvågen och en likriktare (resulterar ju även i ripple) som det redan talats om! Om det förbättrar ljudet hörbart vet jag dock inte... många nya chipampar har ju en helt grotesk PSRR.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Ja, den roligaste humorn på nätet..

Inlägg av bengt-re »

Ges av dessa dårar... Jag blev ombedd att tillverka högtalarkablar till en sån stolle som skulle ha en karakteriskt impedans på 8 Ohm för att det inte skulle bli reflektioner.....

Vet inte vilka frekvenser audiofiler hör, men det måtte iaf vara upp till ett antal MHz innan det kan spela någon roll iaf med rimliga kabellängder...
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor

Inlägg av ensten »

:lol: :lol: :lol: Det var det roligaste jag sett sedan vi draggade efter farmor i fel sjö! :D :D :D
Skriv svar