ljud från tv/dator
ljud från tv/dator
Hejsan, hade tänkt att koppla in mina Altec Lansing 5.1 till TVn samt datorn samtidigt.
På baksidan finns det 4 anslutningar AUX, Front input, Center input och Rear input.
När jag har datorn inkopplad till front, center, rear och mp3-spelaren ikopplad på AUX anslutningen så mixas ljuden fint och man kan spela ljud från båda samtidigt.
Men när jag kopplar in ljudet från TVn i AUX så blir det ett jäkla oljud, basen är enorm.
Den enda lösningen är att koppla ur kablarna från datorn medans man kollar på TV och koppla ur TVn när man ska spela musik på datorn.
Vad är det som skiljer mp3 spelarens signaler jämfört med TVns?
Går det att lösa överhuvudtaget? :\
Säg till ifall ni inte förstår frågan.
På baksidan finns det 4 anslutningar AUX, Front input, Center input och Rear input.
När jag har datorn inkopplad till front, center, rear och mp3-spelaren ikopplad på AUX anslutningen så mixas ljuden fint och man kan spela ljud från båda samtidigt.
Men när jag kopplar in ljudet från TVn i AUX så blir det ett jäkla oljud, basen är enorm.
Den enda lösningen är att koppla ur kablarna från datorn medans man kollar på TV och koppla ur TVn när man ska spela musik på datorn.
Vad är det som skiljer mp3 spelarens signaler jämfört med TVns?
Går det att lösa överhuvudtaget? :\
Säg till ifall ni inte förstår frågan.
Alltså, när jag har kopplat in mp3 spelaren och datorn samtidigt så låter det bra.
Men när jag kopplar TVn och datorn samtidigt så övergår ljudet till ett enda jäkla brus med jättemycket bas. Går knappt att urskilja något alls.
Men drar jag ut datorn och endast spelar från TVn så går det bra, och vice versa.
Men när jag kopplar TVn och datorn samtidigt så övergår ljudet till ett enda jäkla brus med jättemycket bas. Går knappt att urskilja något alls.
Men drar jag ut datorn och endast spelar från TVn så går det bra, och vice versa.
- Schnegelwerfer
problemet är att sustemet är jordat på två ställen. Ett i nätet via datorn och ett i TV:n via antennen. Du bor i lägenhet va? Du skulle behöva en galvaninsk avskiljning på ljud sladden från TV:n. Någon typ av tranformator. Var man får tag i en sådan till ett bra pris vet jag tyvärr inte. Men det finns säkert någon annan som har koll på det.
-
-