Jag och 6 av mina klasskompisar har precis börjat 3an och då ska vi göra ett projekt. Vi hade tänkt att göra ett trådlöst larm med fingeravtrycksläsare som aktivering och avaktivering. Eftersom jag inte är så bra på larm och bara haft två lektioner i larmkursen än så länge så har jag ingen uppfattning om hur avancerat det här är. Jag är orolig för att det inte räcker för oss 6 personer, arbetet ska ju motsvara 600 timmars arbete och det viktiga är inte att projektet blir klart utan att man jobbar bra, dokumenterar osv, sen skulle det självklart vara kul om det blev klart också

Jag hade tänkt att man kanske kunde försöka sätta upp kameror som börjar streama till mobilen när larmet går av men mina kompisar tror att det blir allt för avancerat.
Så det jag skulle vilja veta är hur avancerat är det här egentligen? Det skulle va jättebra om någon med lite erfarenhet kunde berätta om det och ge lite användbar info. Är min idé med kamerorna något att utesluta direkt pga att det är för avancerat.
Ursäkta om det blev lite rörigt, hoppas ni förstår.
Tack på förhand!