Skriva ut a3 på a4 skrivare
Skriva ut a3 på a4 skrivare
vill skriva ut ett a3 papper justerat till a4 bredd men ha kvar a3 längden alltså 210x420 finns inga inställningar jag kan göra i min skrivare för det här ? är det möjligt ?
Re: Skriva ut a3 på a4 skrivare
hittar bara standard inställningar och ingen möjlighet för egna inställningar, hp mjukvara, skrivaren är en hp laserjet p1005
Kolla om HP:n har möjlighet att skriva ut "banderoll", brukar kunna gå då amerikner är löjligt förstjusta i att skriva banderoller till barnkalas och examen... Inte säkert att din laser klrar det, men på bläckstråle är det ganska vanligt.
öh, du kan väl inte få i ett A3-Papper i en A4-skrivare.
Men det kanske är "Tiled" utskrift du är efter, vilket borde hanteras av programmet du försöker skriva ut ifrån.
Men det kanske är "Tiled" utskrift du är efter, vilket borde hanteras av programmet du försöker skriva ut ifrån.
Nej han menar ett A3 skuret ner till A4-bredd (210mmx420mm) som jag förstår det...
dvs. "banderoll" som ofta har A4 höjd och obegränsad längd (så länge skrivaren klarar det, jämför med dom gamla traktormatarna
)

Nu låter det som ni är inne på nåt !! har aldrig sett eller tänkt på ! Tacka och Bock !! Skall kollas upp !
Gick tyvär inte på laserskrivaren men funkade på bläckstråleskrivaren så det kanske löser sig