Dum kopplig från UPS?
-
Dum kopplig från UPS?
Tja.
Har en 600VA Ups som jag fått igång med nya batterier. Det är 3 pins uttag (till datorer skärmar etc) Dock så skulle man kunna ta en grendosa och göra en special kabel så att man tex kan ansluta väggvårtor (adls/modem och router)?
Något som är farligt? Skyddjorden använder ju ändå inte alla produkter så
EDIT: Givetvis är det en skyddsjordad grendosa och skyddsjorden finns där.
Har en 600VA Ups som jag fått igång med nya batterier. Det är 3 pins uttag (till datorer skärmar etc) Dock så skulle man kunna ta en grendosa och göra en special kabel så att man tex kan ansluta väggvårtor (adls/modem och router)?
Något som är farligt? Skyddjorden använder ju ändå inte alla produkter så
EDIT: Givetvis är det en skyddsjordad grendosa och skyddsjorden finns där.
Re: Dum kopplig från UPS?
Sånna "specialkablar" byggde och använde vi flitigt i det serverrum jag var ansvarig för. Funka fint, jordningen finns kvar så länge det inte är ett kabelbrott på inkommande kabel...
-
Bra.. jag tänkte det kan väl inte finnas någon risk så länge men gör specialkablarna säkra 
Då kör jag på en sådan config då
Tack

Då kör jag på en sådan config då

Har också byggt en sån specialkabel.
har en 1500VA UPS som jag kopplat till en strömlist med 10 uttag och strömbrytare.
driver 2 servrar, modem, switch Wlan, trådlös telefon från den . funkar strålande.
har en 1500VA UPS som jag kopplat till en strömlist med 10 uttag och strömbrytare.
driver 2 servrar, modem, switch Wlan, trådlös telefon från den . funkar strålande.
-
På min ups sitter det en CEE16 handske, egentligen borde det varit något större då den är avsäkrad 35A på utgången. Men den har bara testkörts...
-=Fullmoon=-, Specialkabel är det jordat till ojordat?
Om det är så blir det problem ifall det brinner eller någon skadas..
Om det är så blir det problem ifall det brinner eller någon skadas..
Har även jag gjort en sån kabel. Köpte mig idag en UPS på loppis och gjorde en sån direkt
Kört glödlampor,tv,synth,akvariumbelysning,mixerbord ja smått o gått!

Kört glödlampor,tv,synth,akvariumbelysning,mixerbord ja smått o gått!

-