Anledningen till denna idé är för att jag är att jag fyller ju nu 16 om några dagar (5:e april) och ska börja övningsköra.
Kom då tänka på när jag var i danmark förra årets sommar, då jag skulle beställa "Irish Coffe". Visste inte ens vad det var för något, trodde det var kaffe med mjölk och extra socker i, men så frågade kassörskan om leg, (TUR DET VA?), frågade "varför" och då sa hon att det var alkohol i den. Avbröt genast beställningen.... För jag HAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAR alkohol.
Man borde märka alla produkter som innehåller alkohol över huvud taget, även "herrhjunga alkoholfri (!!Varning!! falsk marknadsföring !!Varning!!) cider" som innehåller 0,7 vol % alkohol.
Enligt "matematikboken X", så är 1 promille 0,1 %, vilket innebär att den flaskan innehåller 7 promille alkohol. altså 35 gånger gränsen för bilkörning. Med en sådan symbol:

Nu tillbaka till idén.
Denna idé ökar ju faktiskt trafiksäkerheten ifall man har fått i sig någonting som man inte vet vad det är för något, nått man blir bjuden på eller något sådant.
Många har ju en sådan på nyckelknippan, men problemet är ju att amn "glömmer" att blåsa i den i så fall. Om man kopplar den till tändningslåset så blir man ju påmind om att man måste kolla halten.
En sådan här tänkte jag på:
http://www.varor.nu/viewad.asp?id=50021102770100005