Driva borstlösa DC-motorer

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
bearing

Re: Driva borstlösa DC-motorer

Inlägg av bearing »

En annan fördel med AVR är att det finns kretsar som har moduler gjorda för att styra 3-fasbryggor. Atmel har Application notes om BLDC-styrning, med kodexempel (i C).

Fast, en liten PIC fungerar säkert bra för en hubmotor då den har relativt lågt varvtal.

Jag kommer inte hjälpa till med projektet. Visserligen har jag övervägt att köpa en sån här, men det blir långt in i framtiden. Förmodligen väljer jag en starkare, borstad, motor.

Jag föreslår att du skapar en tråd i Idébanken eller Projekt där du presenterar tankarna och hör om någon vill vara med. Den här tråden är flera år gammal och trådskaparen har inte varit inloggad på nästan ett år.
ds77

Inlägg av ds77 »

Om man öppnar en billig RC ESC så brukar det tydligen sitta en AVR där... kan kanske vara värt att titta på om man vill göra något eget. Sen finns det ju som sagt ett antal exempel från Atmel och andra tillverkare att titta på också.
asz

Inlägg av asz »

bearing...
Vilken best. 7000W! Den ser kul ut, undrar vad man flyger med den? Du har rätt ang. tråden. Jag håller med och gör som du säger.

ds77...
det var ett bra tips. Att "låta sig inspireras" av komersiella produkter och kanske modda en sådan för kraftigare utsteg kan nog vara en bra idé.

Tackar för "tjötet", vi hörs säkert!
ds77

Inlägg av ds77 »

Hittade diskussionen jag tänkte på..
avrfreaks
Skriv svar