Gravera,borra Frontpanel
Gravera,borra Frontpanel
Behöver hjälp med att gravera borra 2 frontpaneler, kanske kan vara intressant för nån arbetsfattig Panelen högst upp på denna sida http://www.nrgrecording.de/html/schaeff ... nformation
om inte betalning lockar så kan jag även erbjuda svetsjobb som byte av tjänst, tigsvetsning i svart och vitt
om inte betalning lockar så kan jag även erbjuda svetsjobb som byte av tjänst, tigsvetsning i svart och vitt
Re: Gravera,borra Frontpanel
Annars fanns ju filerna så du kan beställa från Schaeffer direkt, jag vet att någon/några gjort beställningar därifrån och det blev både bra och inte så farligt dyrt... 

support your local forumist 
Dom skulle ha 2000:- ungefär för två paneler inklusive frakt och material så det var kanske inte så farligt

Dom skulle ha 2000:- ungefär för två paneler inklusive frakt och material så det var kanske inte så farligt
Du kan inte fixa texten på annat sätt, t.e.x skriva ut den på häftande folie?.
För i så fall kan jag fräsa fram plåtarna till dig betydligt billigare än vad tysken tar.
För i så fall kan jag fräsa fram plåtarna till dig betydligt billigare än vad tysken tar.

Tack för erbjudandet
om det bara är fräsning kan jag fixa det själv, dock inte graveringen har hållit på och kladdat med sådana där folie och blir aldrig nöjd med resultatet, skulle dock kunna bli bra om jag kunde skriva ut i A3 och hade det formatet på folien. Med A4 blir det ju en skarv och den har jag aldrig lyckats få till snyggt 

Hittade folien som A3 25 ark för runt 400:- 25 ark x 2 paneler/ark billigt !! Men då måste jag få tag i skrivare ! kanske finns någon här som har tillgång ? Ett problem bara IMPORTANT - Do not use with colour laser printers or Omnicrom
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Har beskrivit hur man gör front paneler med folie men kan inte hitta mitt inlägg, men den finns....
Hittade det här
Detta med snygga fronter och gnuggisar.....
En kollega till mig som tillverkar en massa prylar inom audio/video gör sina fronter på följande sätt.
Skriver ut på ritfolie * NEGATIVT *, dvs han vänder utskriften 'inåt'
Spraylackerar folien på utskriftssidan (insidan) med *lämplig* kulör
Använder sig av högklassig tunn dubbelsidig monteringsfolie
Lite pillande men 'sketasnygga' apparat fronter blir det
låter som ett bra arbetssätt
Då blir det först att försöka hitta på en lämplig ritfilm
att få den att fästa, låter som det mest kritiska
"dubbelsidig monteringsfolie" ? går det kanske att limma ?
Antar att ni klarlackar det hela till sist ?
Detta med snygga fronter och gnuggisar.....
En kollega till mig som tillverkar en massa prylar inom audio/video gör sina fronter på följande sätt.
Skriver ut på ritfolie * NEGATIVT *, dvs han vänder utskriften 'inåt'
Spraylackerar folien på utskriftssidan (insidan) med *lämplig* kulör
Använder sig av högklassig tunn dubbelsidig monteringsfolie
Lite pillande men 'sketasnygga' apparat fronter blir det
låter som ett bra arbetssätt

Då blir det först att försöka hitta på en lämplig ritfilm
att få den att fästa, låter som det mest kritiska
"dubbelsidig monteringsfolie" ? går det kanske att limma ?
Antar att ni klarlackar det hela till sist ?
Trodde snubben slutat med racken men hittade till honom igen http://www.diy-racked.com/diy-talk/view ... p?f=7&t=18 billigt billigt !!