Hej, det är så att jag har sökt till Elektroteknik (300 HP) på KTH. Tyvärr var jag dum nog och gjorde en sen anmälan. Jag har fått följande besked från studera.nu:
UG-MV Urval Ant i UG
SA-974 Res 5 0
Innebär detta att jag är 5:te reserv bland alla reserver eller "reserv reserv" alltså att jag måste vänta tills alla reserver gett besked? Ser det ljust ut? Jag är otroligt frustrerad och kommer nog försvinna ut ur landet ett helt år ifall det skiter sig.
Uppskattar snabbt svar, tack på förhand.
Elektroteknik på KTH
Re: Elektroteknik på KTH
Ett alternativ till E på KTH är ME: http://www.kth.se/utbildning/program/ci ... elektronik
Åtminstone om det är elektroniken man är intresserad av. Skillnaden mellan programmen är liten och inom en överskådlig framtid kommer de förhoppningsvis inte heller konkurrera med varandra.
Dock så har de fläskat på med rejäla överintag (på grund av att så många hoppar av) i år så jag vet inte hur det ser ut med platserna på ME heller.
Själv så börjar jag fjärde året på ME nu i höst med inriktning mot system-on-chip-design (elektronikkonstruktion på ren svenska).
Åtminstone om det är elektroniken man är intresserad av. Skillnaden mellan programmen är liten och inom en överskådlig framtid kommer de förhoppningsvis inte heller konkurrera med varandra.
Dock så har de fläskat på med rejäla överintag (på grund av att så många hoppar av) i år så jag vet inte hur det ser ut med platserna på ME heller.
Själv så börjar jag fjärde året på ME nu i höst med inriktning mot system-on-chip-design (elektronikkonstruktion på ren svenska).