Ska förklara vad jag är ute efter så tydligt som möjligt, om något är oklart så är det bara att fråga på!
Intro
Jag fick en liten idé häromdagen som skulle vara kul att förverkliga. Tyvärr så kan man inte så mycket programmering och därför brister den fina idé jag hade. Tänkte därför om någon här på EF kunde göra programmeringsjobbet för ersättning.
Det jag är ute efter
Jag tänkte koppla en GPS-mottagare till en mikrokontroller. Mikrokontrollern ska lagra all data från GPS:en på ett litet flash-minne eller dylikt. Man ska sedan kunna ansluta mikrokontrollern till en dator via USB, där ska man kunna tanka över all data från flash-minnet till ett program som sedan målar upp en bana/väg som GPS:en har åkt.
Det omfattar alltså två saker, programmering av själva mikrokontrollern och programmeringen av mjukvaran för PCn.
Jag vet inte alls hur omfattande/svårt detta är så någon får gärna berätta för mig hur pass svårt detta är, mina kunskaper (efter en programmerings-kurs) är som sagt begränsade.
Ersättning
Eftersom jag inte vet riktigt hur omfattande det är så får ersättningen diskuteras via PM eller i tråden

Övrigt
Själva etsningen/tillverkningen av kortet kan jag nog lösa på egen hand, det är bara programmeringen som är knepig!
Och återigen: om något är oklart så är det bara att fråga i tråden eller via PM.
Mvh,
Sebastian