choppertony skrev:
Inte vet jag om det är en bra lösning på energiproblemet. Problemet är ju att man vill ha bort förbränningsmotorer.
Finns väl inget självändamål med att få bort förbränningsmotorer ? är väl inget fel på dom om man matar dom med ett miljövänligt bränsle,
om man tex kunde tillverka vätgas utan miljöpåverkan skulle det ju fuinka alldeles utmärkt att köra en förbränningsmotor, kanske
inte det effektivaste sättet att omvandla energin, men kanske det lämpligaste.
Jag skulle bli förvånad om de bara gör mjölk i en maskin från Eko kossor o annan mjölk i andra maskiner. Allt blandas nog i
samma gryta men med ett annat tryck på lådan så kan man ta mer betalt.
Hrrm, jag tror iofs det funkar som med "miljövänlig el", du får kanske inte just den energin, men iom att du betalar för det så
garanteras det att den mängden tillverkas "miljövänligt", så om du köper 1lk ekologisk mjölk så garanteras det att minst 1l
ekologisk mjölk infördes i "systemet".
Jag VET inte om det fungerar så, men så hade jag gjort det om jag var arla
Den dagen miljövänliga produkter blir billigare än vanliga produkter så kanske det gör ngn skillnad..... Vad tycker ni?
Den dagen så konkurreras ju dom "vanliga" produkterna ut och de miljövänliga blir "dom vanliga"
Ta tex trummorna till kopiatorer, förr använde man selentrummor som var både miljöfarliga och otrevliga för servicepersonal att
hantera, sen började man straffbeskatta dessa och man forskade fram OPC-trummor (organiska) och man upptäckte att dom både blev bättre
och billigare att tillverka än de gamla tungmetalltrummorna, PLUS att dom inte var giftiga att hantera.. dessutom slapp man straffskatten.
..Det dröjde väl bara max ett år innan "alla" hade OPC.