Bara cylindrarna väger 6Kg.
Den bör kunna lyfta 60Kg.
Jag vet inte hur mycket den kommer att väga men kompressor, batteri, tank väger en hel del.
20Kg kommer den nog väga.
Vad ska jag bygga som nästa projekt?
-
-
Re: Vad ska jag bygga som nästa projekt?
Tycker 14kg verkar lite för allt det övriga, om cylindrarna väger 6kg. Möjligheten att välja grejor kanske inte alltid finns, men de gånger du har valmöjlighet, tänk lätt. Hög eller låg vikt låt det inte hindra dig. 

"Den bör kunna lyfta 60Kg."
Tänk bara på att om den väger 60Kg, då kommer den ju precis orka lyfta upp sig. Om du ska kunna hoppa med den så tror jag du behöver många gånger den kraften som roboten väger?
Tänk bara på att om den väger 60Kg, då kommer den ju precis orka lyfta upp sig. Om du ska kunna hoppa med den så tror jag du behöver många gånger den kraften som roboten väger?
-
Jojo, den ska såklart inte väga 60Kg.
Och att hoppa blir ett kommande mål, först ska den bara gå,
Eller tja, först ska den bli byggd.
Vi får se vad den väger när den är klar.
Och att hoppa blir ett kommande mål, först ska den bara gå,
Eller tja, först ska den bli byggd.
Vi får se vad den väger när den är klar.
-
Håller med om att få den att gå måste bli prio ett!
Sedan hoppas jag att du går vidare och lär den att utföra arbetsuppgifter. Då får du verkligt nytta av den. Den skulle då kunna avlasta dig med tråkiga arbetsuppgifter som att gå på gymmet och lyfta skrot. Istället kan du använda din tid till nya projekt.
Sedan hoppas jag att du går vidare och lär den att utföra arbetsuppgifter. Då får du verkligt nytta av den. Den skulle då kunna avlasta dig med tråkiga arbetsuppgifter som att gå på gymmet och lyfta skrot. Istället kan du använda din tid till nya projekt.

"Den skulle då kunna avlasta dig med tråkiga arbetsuppgifter som att gå på gymmet och lyfta skrot. Istället kan du använda din tid..."
.... för att diska och göra annat kul.
.... för att diska och göra annat kul.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
De började på den roboten 20 år innan forumet fanns.squiz3r skrev: Men, WTF! Inte nog med att de har snott idén till drivningen, utan de har ju gjort en kopia av mitt chassi också. Dem måste ju ha byggt den efter att jag laddade upp min bild här!

Här är mer info om den.