Har trixat med drivrutiner halva dagen känns det som..
Lösningen var att avinstallera ATI's driver och köra med ASUS driver verkar det som. Dock avinstallerade jag Asus GamerOSD och Asus Smart doctor och installerade om de samtidigt.
Grymt! Det är inte många i din ålder som är beredd att satsa så pass mycket pengar på ett bildbehandlingsprogram. Eller vänta, nu utgick jag ju bara från att du inte hittat det på andra vägar...
Nu är jag kanske lite OT men Photoshop Elements kostar bara en tusenlapp och kan väldigt mycket (vem använder alla funktioner i CS om man inte är fotograf, illustratör eller liknande?)
Annars skulle jag vilja föreslå Paint.net för alla som kör Windows, mycket enkelt och intutivt att använda (till skillnad från Gimp) , helt gratis och startar på 0,1 selund. Har själv licens på PS Elements men använder den numera enbart för att öppna .psd-filer, allt annat tycker jag paint.net fixar snabbare och enklare.
..Det är alltid lika kul att se photoshopmänniskor kategoriskt gnälla över att "det och det och det går inte/finns inte i gimp" inse att det
gick visst efter att gimpshop installerats.. det funkade ju givetvis innan också, men är man photoshopskadad kan det ju vara
svårt batt hitta funktionerna på andra ställen.