Tillsatt - P: Bygga om en radiostyrd bil - heltidsjobb
Tillsatt - P: Bygga om en radiostyrd bil - heltidsjobb
Hej,
Vi är ett företag i Uppsala söker en person som kan jobba (projektanställning) nu i sommar under juni/juli under ca 2-3 veckor heltid med ett projekt som vi har startat igång.
Målet i projektet:
Projektet ska utmynna i en omgjord radiostyrd bil, som styrs via en microkontroller, som i sin tur får instruktionerna (via ZigBee) från en dator.
Följande kunskaper är krav:
* Programmera PIC´s eller liknande processorer
* Rita och etsa kort + löda de komponenter som behövs
* Styra gyron
* Ha stenkoll på seriell kommunikation, I2C osv via PIC eller liknande processor.
Kunskaper inom följande områden är meriterande men ej krav:
* ZigBee
* Flertalet olika givare/sensorer, IR, Avståndsmätare, Acceleratormätare, Ljus, Kompass, GPS
* CMUCAM ( http://www.cmucam.org )
Viktigt är att personen kan avsätta i princip heltid i 2 till 3 veckor. Arbetet kan utföras varsomhelst i landet, men helst ser vi att du bor i mälardalen-området.
Vem är du som person?
Vi ser att du är en person mellan 16 och 80 år gammal som har bra PIC & C-kunskaper och byggt flertalet hobbyprojekt som har gått ut på att styra gyron/motorer av olika slag. Projekten som du har jobbat med har även inneburit kommunikation till/från PC/eller annan device.
Lön blir enligt överenskommelse. Vi står självklart för all utrustning och matriell och andra eventuella resekostnader som uppstår.
Kontakta mig antigen via PM/Epost/Telefon. Jag nås enklast dagtid mellan 08:00 och 20:00.
Lyckas projektet bra kommer det garanterat komma flera projekt som ska byggas.
Mvh
Mikael
Tel: 0735 11 04 24
Epost: mikael@legionova.se
Vi är ett företag i Uppsala söker en person som kan jobba (projektanställning) nu i sommar under juni/juli under ca 2-3 veckor heltid med ett projekt som vi har startat igång.
Målet i projektet:
Projektet ska utmynna i en omgjord radiostyrd bil, som styrs via en microkontroller, som i sin tur får instruktionerna (via ZigBee) från en dator.
Följande kunskaper är krav:
* Programmera PIC´s eller liknande processorer
* Rita och etsa kort + löda de komponenter som behövs
* Styra gyron
* Ha stenkoll på seriell kommunikation, I2C osv via PIC eller liknande processor.
Kunskaper inom följande områden är meriterande men ej krav:
* ZigBee
* Flertalet olika givare/sensorer, IR, Avståndsmätare, Acceleratormätare, Ljus, Kompass, GPS
* CMUCAM ( http://www.cmucam.org )
Viktigt är att personen kan avsätta i princip heltid i 2 till 3 veckor. Arbetet kan utföras varsomhelst i landet, men helst ser vi att du bor i mälardalen-området.
Vem är du som person?
Vi ser att du är en person mellan 16 och 80 år gammal som har bra PIC & C-kunskaper och byggt flertalet hobbyprojekt som har gått ut på att styra gyron/motorer av olika slag. Projekten som du har jobbat med har även inneburit kommunikation till/från PC/eller annan device.
Lön blir enligt överenskommelse. Vi står självklart för all utrustning och matriell och andra eventuella resekostnader som uppstår.
Kontakta mig antigen via PM/Epost/Telefon. Jag nås enklast dagtid mellan 08:00 och 20:00.
Lyckas projektet bra kommer det garanterat komma flera projekt som ska byggas.
Mvh
Mikael
Tel: 0735 11 04 24
Epost: mikael@legionova.se
Senast redigerad av milkosten 13 juni 2009, 19:32:56, redigerad totalt 1 gång.
Re: P: Bygga om en radiostyrd bil - heltidsjobb i 2-4 veckor.
Låter som ett fruktansvärt kul jobb om man hade tiden och kompetensen 

Ja det kommer att varaGlenn skrev:Låter som ett fruktansvärt kul jobb om man hade tiden och kompetensen

Se "ZigBee start- och utvecklingspaket" http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?ProdId=06
3g-accelatorer, ultraljud-sensorer, gps-mottagare i olika former är inköpta osv..
Bland annat så jag har en Telit GPRS/GPS-modul ( http://www.telit.com/en/products/gsm-gp ... c=show&p=8 ) hemma som är uppkodad, som just nu levererar in GPS-signaler med hjälp av Python till vår webserver via GPRS-nätet. Datat lagrade vi sen i en Mysql-databas som vi sen kodade med hjälp av PHP upp mot google maps, va lite kul å se hur jag hade kört i bilen.

Angående projektet: Så fort datat har kommit in från zigbee-nätet till server/datorn så kan vi bygga riktigt coola web-interface) , denna kunskap har vi själva i företaget.
//Mikael
Låter kul! Jag sitter ungefär 1,5km från er, på Ångströmlaboratoriet, och arbetar med ett liknande projekt
Jag har inte möjlighet att ta på mig ytterligare uppgifter, men ska tipsa ett par personer i min närhet. Här på EF borde det inte heller vara något problem att hitta rätt man (eller kvinna) för jobbet.

Jag har inte möjlighet att ta på mig ytterligare uppgifter, men ska tipsa ett par personer i min närhet. Här på EF borde det inte heller vara något problem att hitta rätt man (eller kvinna) för jobbet.
Gör gärna det, tack.hatten skrev:... men ska tipsa ett par personer i min närhet.
//Mikael
Micke, uppdatera gärna rubriken i första posten så ser man redan i rubriken att tjänsten är tillsatt
/PeterH

/PeterH
Jadar303 skrev:Nån härifrån som fick det?
Re: Tillsatt - P: Bygga om en radiostyrd bil - heltidsjobb
Grattis då Nån! Det verkar vara ett intressant projekt, om ni inte har sekretess/patenttankar på slutprodukten så får ni gärna göra en tråd när den är färdig!
- ElectricMan
- Kontakt:
Nej nej! En tråd som uppdateras under bygget! 

Nån som vill erkänna sig vara den lyckliga vinnaren? Extremt avundsjuk... 

Alltså, det är en hel del pappersgöra (anställningsavtal och projektbeskrivning osv) och annat att gå igenom.
Vi kommer troligen börja om ca 1,5 vecka.
Vi/jag hör av mig när vi har något att berätta.
//M
Vi kommer troligen börja om ca 1,5 vecka.
Vi/jag hör av mig när vi har något att berätta.
//M
Äsch, här blev man straffad för att man inte läst forumet så mycket senaste veckorna. 
Grattis till den lycklige personen som fick jobbet! Verkar vara ett riktigt spännande projekt.

Grattis till den lycklige personen som fick jobbet! Verkar vara ett riktigt spännande projekt.