Jag tappar anslutningen till min accesspunkt så fort jag skickar sms eller pratar i min mobiltelefon.
Jag kan även tappa anslutnigen om jag slår på/av vissa(el trafo drivna) lampor i lägenheten.
Jag har aldrig haft liknande problem förut och det ända jag kan tänka mig detta beror på är att jag inte har jordade uttag här i lägenheten vilket kanske gör det hela mycket mera störningskänsligt.
Min bärbar dator har inbyggt W-lan kort och jag har inte råkat ut för samma problem med den, utan det är bara på min stationära dator.
Någon annan varit med om liknande problem?
Känns väl rätt bra att ha jordade uttag i vilket fall, men det kanske finns andra lösningar på just detta problemet.
Jag har testat olika w-lan routers och även testat olika nätverkskort på min klient dator.
Jag har exakt samma problem hemma. På laptopen fungerar allting klockrent, men på min stationära dator tappar jag kontakten med 5-10 minuters mellanrum. Datorn får omedelbart kontakt igen, men det är ganska irriterande.
Hade du en stationär eller bärbar dator?
Det verkar av någon anledning strula oftare med WLAN på stationära datorer, det vore intressant att få veta varför!