Bilder till miniatyrer
Bilder till miniatyrer
Någon här som känner till nåt program som kan ta in en hög bilder och göra det till en stor bild med miniatyrer av bilderna som matats in. Jag har sökt en del men inte så lätt att hitta.
(för windows)
(för windows)
Re: Bilder till miniatyrer
ImageMagick montage fixar det också.
http://www.imagemagick.org/script/montage.php
(Fast jag tror Irfanview är enklare.)
Annars kan man googla på "thumbnail creator" eller nåt sånt, där fanns det ett gäng program men jag har ingen koll på vilka som är bra.
http://www.imagemagick.org/script/montage.php
(Fast jag tror Irfanview är enklare.)
Annars kan man googla på "thumbnail creator" eller nåt sånt, där fanns det ett gäng program men jag har ingen koll på vilka som är bra.
Jag tror han menar att alla miniatyrbilderna ska sättas ihop, sida vid sida, i en stor bild
Ja och det klarar i alla fall både Irfanview och montage (montage är just gjort för det, att sätta ihop flera bilder till en). Och de flesta thumbnail-generatorer brukar klara det. (Ska man bara krympa bilderna går det ju med betydligt enklare program.)
bearing: Jag tror han menar att alla miniatyrbilderna ska sättas ihop, sida vid sida, i en stor bild
Just precis.
Irfanview har jag. Bra program! Batch conversion använder jag ofta där, men har inte sett att det går att sätta ihop miniatyrbilder till en stor, men jag har inte sett allt i det programmet.
Just precis.
Irfanview har jag. Bra program! Batch conversion använder jag ofta där, men har inte sett att det går att sätta ihop miniatyrbilder till en stor, men jag har inte sett allt i det programmet.
I den version jag har trycker man på T (för Thumbnails, finns i File-menyn), sen från den kan man både skriva ut (göra kontakt-ark) eller spara som en bild (eller spara som HTML). Har inte använt det så mycket så jag vet inte om den har begränsningar.
Det funkar fint med IrfanView.
Än en gång imponerad av det programmet.
Tack för tipset!
Än en gång imponerad av det programmet.
Tack för tipset!