Tungt hyllbygge

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Tungt hyllbygge

Inlägg av Anderst »

Vet inte riktigt om det är ett okej projekt, men jag tycker det är kul att titta på andras trådar om deras verkstäder, hobby rum etc speciellt trådar med många bilder! Jag håller på och styr upp min verkstad och i helgen byggde jag en hylla, blev nog nått ton tung och stadig nog att gå på.
Så här såg det ut innan:
Bild

Bild

Grävde fram kompressorn, ser inte så glad ut, blir en ordentlig genom gång, annan tråd senare
Bild

Tomt, eller iaf där hyllan ska vara
Bild

Lite bygg material, 60x30x(25?) leca stenar
Bild

Jämna till och in med en planka för att kolla
Bild

Yxa till några av stenarna som ska vara längst ner
Bild

Jämna till första lagret
Bild

Trava stenar
Bild

Lite ojämt blir det ändå, på med lite sand
Bild

Färdig travat blev nog runt ett ton, spikade ihop översta lagret så att man inte får en 50x200 bräda i skallen
Bild

Tillbaka med en del prylar, stor förbättring!
Bild
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Tungt hyllbygge

Inlägg av Glenn »

stabilt japp, men jäklar vad ineffektivt platsmässigt, lecastenarna stjäl ju en stor del av din plats ?
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Jo visst tar det mycket plats, men jag tänkte sätta upp plywoodskivor och hänga verktyg på på den tjocka stenpelared, vill inte gärna sätta upp nåt på väggarna, eternitplattor överallt.
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor

Inlägg av orvar-e »

Du slipper iaf fundera över vart du ska förvara din lecablock. :)
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Ja, vad fanken, gillar också iden, har litet samma problem med avsaknad av väggar som det går att skruva i och rejäla lecablock är ju inte fel om man behöver lasta 2 ton järnskrot.

Just nu funderar jag på ett ramverk av 2" stål som man kan ställa hela lastpallar på... :D

Edit: Jag gjorde ett per verktygshållare av ett kraftigt plattjärn som borras några rejäla bulthål för upphängning, sedan tog en bit 10-12 mm rundstång och bockade en mju 90 grader böj i vardera änden som svetsades mot plattjärnet (ev med en förstärkning på mitten i form av en bit rundstång som man kan bocka till en krok),
Enkel men funkar klockrent för tex smidestänger, brytgafflar och annat, även till lösa insatsverktyg, hammare och kabelvindor, etc.
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Så helt klart. Kompressorn lagad och hängare och grejer uppsatta på hyllan, även fylld med bra och ha material :). Blev ett riktigt stort lyft för hela verkstaden!

Bild
Skriv svar