Jag har lite problem med en minneskrets jag bytt ut på en router.
Minnet är DDR333 och skall passa, anledningen till utbytet är uppgradering från 16MB -> 64MB.
Naturligtvis behövs ändringar i mjukvaran, men det är inget problem (än iaf).
Problemet jag har är att routern inte startar, den printar ingen info ut på debugporten och statuslampan tänds aldrig.
För att få loss det gamla dram-chippet samt få loss det nya från ett PC-2700 so-dimm använde jag mig av en varmluftspistol med ställbart luftflöde samt temperatur (inställt på lågt luftflöde samt ~250-300 grader).

Hela avlödningsprocessen gick ganska smärtfritt och både minnets kretskort samt routerns kretskort såg fint och oskadat ut efteråt.
Lödningen gick ok tycker jag, glad lekman som man är

Material:
Kjell's teslanol för tvätt (se bild samt länk nedan).
Elfa's flux dispensing pen 80-846-48 som flussmedel.
Elfa's 82-984-50 stannol Sn60Pb40 0.5mm lödtenn.
Samt Kjell's analoga lödstation 48watt.
Men nu så startar den ju tyvärr inte

Jag äger inget oscilloskop för närvarande men tror inte det skulle hjälpa i detta fallet, eftersom det isf skulle vara ett från MrMister och då blir det ett 100Mhz, vilket väl inte skulle räcka för att mäta på detta minnet

Jag har tvättat av kretskortet med en tops inlindad i en tygbit + teslanol, men tycker ändå att det ser ganska kletigt ut på bilderna nedan, jag har dock varit försiktig då jag inte vill skada någon lödning, kan jag gå på hårdare eller är det normalt med detta "klet" från ovan tenn / flussmedel?
Så det jag eftersöker är lite tips på vad jag kan göra för att lokalisera vad som är fel.
All kritik mot min metod är välkommen, om ni har någon

Lite bilder på hur det ser ut, tagna med usb-mikroskop (vilket är väldigt svårt att få bra focus med då det rör sig hela tiden...):