Frågan är om det finns andra bättre fabrikat och modeller. Hade det fungerat hade jag köpt en självgående men våran tomt är alldeles för kuperad med många branta backar och terräng som gör det i princip omöjligt att lägga ut slingan på ett effektivt sätt
 En sladdmaskin kan ju vara aktuellt om det är någon som provat Boschen eller andra (nyare) batteriklippare och dömmer ut dom styggt
 En sladdmaskin kan ju vara aktuellt om det är någon som provat Boschen eller andra (nyare) batteriklippare och dömmer ut dom styggt  Jag är också nyfiken på Flymos svävarklippare men har svårt att se den fungera i mycket kuperad terräng, sen har den ju sladden som minus också. Är det någon som har en Flymo och kan berätta hur den beter sig i slänter, backar och kraftigt kuperad terräng?
  Jag är också nyfiken på Flymos svävarklippare men har svårt att se den fungera i mycket kuperad terräng, sen har den ju sladden som minus också. Är det någon som har en Flymo och kan berätta hur den beter sig i slänter, backar och kraftigt kuperad terräng?/PeterH

he he
  he he

Man tycker ju att en stor tillverkare som Bosch inte skulle gå ute med den typ av marknadsföring dom gör om inte produkten håller vad den lovar. Att den dessutom kostar ca: 5500:- gör ju att jag som kund kommer ställa stora krav på funktionaliteten. Jag undrar vad Bosch har för garantier (tänkte då främst på nöjd kund garanti) men också batteriets livslängd? Enligt hemsidan mår Li-Ion batterierna bättre av att stå svalt och mörkt vid förvaring än i rumstemperatur. Optimalt var +5 grader och mörkt (men jag har ju så trångt i mitt kylskåp
 Man tycker ju att en stor tillverkare som Bosch inte skulle gå ute med den typ av marknadsföring dom gör om inte produkten håller vad den lovar. Att den dessutom kostar ca: 5500:- gör ju att jag som kund kommer ställa stora krav på funktionaliteten. Jag undrar vad Bosch har för garantier (tänkte då främst på nöjd kund garanti) men också batteriets livslängd? Enligt hemsidan mår Li-Ion batterierna bättre av att stå svalt och mörkt vid förvaring än i rumstemperatur. Optimalt var +5 grader och mörkt (men jag har ju så trångt i mitt kylskåp