Jag håller själv på med en datalogger av modellen värsting som jag tänkt ha i min Nissan 200SX som jag hoppas få ut på gatan till sommaren 2010. Har dock inte blivit så mycket hårdvara än, men jag håller på fippla med mjukvaran nu.
Mjukvaran är plattformsoberoende och är hittils testat i Windows, Linux, Mac OS X och FreeBSD utan problem. Grafiken är baserad på ett egenutvecklat GUI och borde därför utan problem gå att få igång på till exempel en Gumstix, AVR32 eller något annat litet och smdigt man kan sätta i bilen och koppla till en LCD-skärm.
Om intresse finns skulle det ju kanske vara kul att samarbeta för att ta fram riktigt schysst mjukvara för att logga och analysera data. Om inte annat lär ju jag köpa ett kort av er så jag slipper krångla med massa hårvara nu i utvecklingsfasen, då man har rätt mycket annat att tänka på.
Btw, du känner möjligtvis ingen Markus som är involverade i KTH racing-projektet. Jag snackade med honom igår angående min datalogger och tycker hans beskrivning låter _väldigt_ lik den här dataloggern.