Ljud från flera källor i Camtasia Studio (eller motsvarande)

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
bos
Kontakt:

Ljud från flera källor i Camtasia Studio (eller motsvarande)

Inlägg av bos »

Jag använder Camtasia Studio för att skapa föreläsningar över WWW. Camtasia sparar ner allt som finns på min skärm tillsammans med ljud från min mikrofon så att jag kan göra "show and tell" och sedan distribuera dessa filmer till inblandade personer.

Nu i helgen ska jag ha en webföreläsning med feedback. Studenter ringer mig över VOIP och efter föreläsningen är det tänkt att vi ska ha en stund med frågor och svar. Föreläsningen ska jag som vanligt filma i Camtasia, men det nya i detta steg är att även spela in studenternas frågor i samma film. Camtasia lyssnar bara till min mikrofon och sparar inte ner det jag själv hör från studenterna. Camtasia-licensen kostade $299 för några år sedan och programmet är absolut värt det, men om det nu uppenbarligen är så att det inte kan hantera fler ljudkällor så måste jag se mig om efter andra programvaror.

Vet någon hur man kan gå tillväga för att åstadkomma detta? Alltså spara ner min skärm, ljud från min mikrofon samt ljudet från studenterna. Det gör inget om jag måste använda fler program och sedan slå ihop alla strömmar manuellt, men om det finns någon färdig applikation som sköter allt åt mig så är det att föredra.