Edit: För långt bort för att vara med på detta alltså. Annars bor jag alldeles lagom nära allt

Problemet är väl mer att få folk att efterleva reglerna, ok om det är fasta dagar och det finns en ansvaret med nyckel som har just ansvaret, men är det en generell lokal där medlemmarna har fri tillgång så gäller det att det är ganska få väl utvalda personer i gruppen.psynoise skrev:Behöver inte vara särskilt sammanhållen grupp tror jag om man väljer ut några som får bestämma istället, t.ex en liten styrelse.
Svårt att säga, sen kan man säkert lösa det om man bara tänker innan man gör saker.. men jag menade mest att det är något man måste ta med i beräkningen.Barry_Lyndon skrev:Glenn: Ja, det kan ju bli problem att saker missbrukas om det är så att man gör förening av det hela, men det borde gå att lösa. Vet inte exakt hur, men det är nog enklare att lösa när sammansättningen på gruppen ifråga blir klarare... Generellt känns det som att moralen är relativt hög bland "hackers", så det kanske inte är något jätteproblem?
Känns nästan som det bara existerar hos högskolorna idag, det finns ju iofs försök gjorda, exempelvis EBS som iofs var en mailinglista men som hade regelbundna träffar (som jag iofs aldrig lyckades bevista), där flera personer här förutom jag var medlem (hbc tex ? eller minns jag fel ?)Jag tror en sån förening skulle vara värdefull för många, vad jag vet finns det ingen mer allmän förening för elektronik/mekatronik etc på hobbynivå i Sverige, men jag kanske är dåligt informerad? De jag vet om är antingen studentföreningar eller branschorganisationer, och det finns ju många här på forumet som varken studerar på högskola eller är yrkesverksamma inom branschen.
Om det är möjligt rent praktiskt så låter det ju som en väldigt bra ide, både för folk som redan är fast, och för att få fast nya till hobbynAtt samarbeta med ABF eller annat studieförbund tror jag kan bli riktigt lyckat. Vad jag sett av kursutbudet på tekniksidan är det väldigt magert, mest "data"-kurser för pensionärer och liknande, där finns definitivt utrymme för mer avancerade kurser/cirklar.