Hej
Har precis köpt en touch-skiva med märket Elo intellitouch modell scn-it med kontrollkort modell: ctr-250000.
Ska bygga in den i en samsung Syncmaster 940n.
Men har stött på ett problem direkt när jag fick hem touchen så var det inte USB anslutning på kontrollkortet utan Serial RS-232.
Har dock set en massa adaptrar men fungerar det ? med drivrutiner och allt.
Sen undrar jag hur jag ska får strömförsörjning till kortet Den drar 5volt på hemsidan finns info om kortet: http://www.elotouch.com/Products/Discon ... sz0511.asp
Tack i förhand!
M.v.h
Simon löfvall
Bygga in Elo intellitouch i en samsun 19" tft
Re: Bygga in Elo intellitouch i en samsun 19" tft
Det borde inte vara några problem om du har en RS232 -> USB dongel, åtminstone då vi pratar Windows.
Du kommer att få upp en com-port som fungerar som vilken "riktig" com-port som helst.
Har du fått med en kabel så att du får ut en serieports anslutning, D-SUB:

Om inte så får du använda pinouten för att göra en, så att du kan ansluta den till S232 -> USB dongeln:
Denna bild visar pinout för själva dongeln:

Du kommer att få upp en com-port som fungerar som vilken "riktig" com-port som helst.
Har du fått med en kabel så att du får ut en serieports anslutning, D-SUB:

Om inte så får du använda pinouten för att göra en, så att du kan ansluta den till S232 -> USB dongeln:
Denna bild visar pinout för själva dongeln:

Kul idé, hoppas det löser sig... men tråden bör ligga i just "idé-delen" tills det blir ett projekt med många bilder och lösningar som vi andra kan titta på och lära oss av 

oj visste inte riktigt var jag skulle skriva så jag har skrivit på båda sidorna men om en moderator vill byta mig till rätt så hade det varit bra!
Hej där det står Supply voltage common= det menas med ???
M.v.h
Simon Löfvall
M.v.h
Simon Löfvall
Tråd flyttad på begäran. (Från projekt-delen.)