Har kommit över en större bordssfläkt, med 3 hastigheter. Den låg i en vagn med övrigt skrot inne i en lokal. Tänkte att den går nog att fixa. Efter att ha plockat isär den och konstaterat att den troligen gått i golvet så att själva motorhuset ruckat lite på sig så att axeln kilats fast, så mätte jag upp allt, och lindningarna verkade hela. Men det var av någonstans. Hittade en termosäkring bland allt vaxpapper och snören. 115°. Jag har bara några på 141° hemma. 26° mer. Kan det egentligen spela någon större roll?
http://madmodders.no-ip.com/temp/flaktmotor.jpg
Termosäkring
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Satte i en 141°. Spela roll. Kosta gratis 
Nu funkar den iaf. Men även fast den snurrar jättelätt nu, så är det som ett svagt skavande ljud när den är igång, och den skakar, brummar högt och går alldeles för sakta på läge 1. På 2 funkar den hyffsat, och på 3 är det som det ska. Kan inte hitta några som helst fel. Den är väl utsliten helt enkelt... Får väl se hur långt jag förlängt livet på den

Nu funkar den iaf. Men även fast den snurrar jättelätt nu, så är det som ett svagt skavande ljud när den är igång, och den skakar, brummar högt och går alldeles för sakta på läge 1. På 2 funkar den hyffsat, och på 3 är det som det ska. Kan inte hitta några som helst fel. Den är väl utsliten helt enkelt... Får väl se hur långt jag förlängt livet på den