Eagle, Library uppdaterat men ej på board.
Eagle, Library uppdaterat men ej på board.
Uppdaterade ett library som jag själv gjort för jag hade valt för små borrhål på en komponent.
Därefter i schemat där jag använder komponenten valde jag att öppna en ny sådan varpå Eagle berättar för mig att jag redan använder samma komponent från tidigare library varpå jag får frågan om mitt schema/layout skall uppdateras. So far so good, gör en del ändringar i layouten men sen blir det nåt knas så jag glömmer spara.
Nästa gång jag öppnar schema/layout igen så är det den gamla footprinten igen på komponenten jag ändrat men nu när jag öppnar en ny i schemat så får jag inte samma fråga..
Min fråga är följdaktligen hur jag gör för att uppdatera mitt board så att det förstår att ett library/en komponent är ändrad?
Därefter i schemat där jag använder komponenten valde jag att öppna en ny sådan varpå Eagle berättar för mig att jag redan använder samma komponent från tidigare library varpå jag får frågan om mitt schema/layout skall uppdateras. So far so good, gör en del ändringar i layouten men sen blir det nåt knas så jag glömmer spara.
Nästa gång jag öppnar schema/layout igen så är det den gamla footprinten igen på komponenten jag ändrat men nu när jag öppnar en ny i schemat så får jag inte samma fråga..
Min fråga är följdaktligen hur jag gör för att uppdatera mitt board så att det förstår att ett library/en komponent är ändrad?
Re: Eagle, Library uppdaterat men ej på board.
Ifall det bara är någon enstaka komponent kan du ju alltid ta bort den gamla (i schemaläget) och ersätta den genom att placera dit en instans av den uppdaterade. Ifall du har flera dussin av den här komponenten på ditt kort så blir det ju förstås väldigt jobbigt.
Jo jag är medveten om att det kanske är så man måste göra, men det är ett antal komponenter så helst uppdaterar jag instanserna från detta libraryt i schema/board, så som gjordes automatiskt första gången..
Du går till menyn i topp, väljer Library och sedan update, antingen Update All eller Update->önskat bibliotek.
Ja.. men det uppdaterar inte alla projekt som använder libraryt.
Du måste uppdatera i varje projekt annars ligger det gamla kvar.
Hur?
Det uppdaterades som sagt när gick in och lade till en ny, uppdaterad, komponent(bara för att de andra skulle uppdateras). Sedan vart det något krångel och efter det när jag öppnade projektet igen var det åter igen den gamla versionen.
Hoppas jag förklarar tillräckligt tydligt.
Det uppdaterades som sagt när gick in och lade till en ny, uppdaterad, komponent(bara för att de andra skulle uppdateras). Sedan vart det något krångel och efter det när jag öppnade projektet igen var det åter igen den gamla versionen.
Hoppas jag förklarar tillräckligt tydligt.
Det var just det jag skrev i förra inlägget, eller funkar inte det? Har alltid funkat för mig.
EDIT: Har du rätt i biblioteket nu då? Det kan ju vara så att din nya design ligger som en alternativ footprint/symbol och isåfall måste man använda change får att välja den rätta footprinten/symbolen.
EDIT: Har du rätt i biblioteket nu då? Det kan ju vara så att din nya design ligger som en alternativ footprint/symbol och isåfall måste man använda change får att välja den rätta footprinten/symbolen.
Biblioteket är rätt, och lägger jag till en sådan komponent så skiljer den sig från de övriga som redan finns på kortet.
Får testa lite när jag kommer hem...
Får testa lite när jag kommer hem...