vfr skrev:Basic o Picbasic är otroligt bra programmeringsspråk.
Resten är snobbism.
J*vla skitsnack, rent ut sagt! Jag säger inte så speciellt ofta, men här tycker jag att det passar. Jag argumenterar inte alls emot möjligheten att göra både stora och komplexa program i BASIC, men de begränsningar som finns är tagna upp flera gånger och det är definitivt inte snobbism.
Jag hade ju lovat mej själv att INTE skriva mer om detta i denna tråden men..
I princip ALLA argument folk dragit upp mot PBP i tidigare trådar har ju visat sej vara helt felaktiga, baserade på okunskap, jag vet inte hur många gånger det skrivits om saker som inte ska kunna göras i picbasic, men som det visat sej att det fungerade hur bra som helst. Dessutom har det otroligt många gånger dragits upp rena felaktigheter, som att man behöver lägga till includes för att kunna prata direkt med en display exempelvis (att få ut text på en display tar exakt en rad i PBP).
Jag har fortfarande inte sett någon räkna upp faktiska begränsningar i PBP (jag tar PBP som exempel efterssom det är just den jag använder) som stämt.
Jag har inget problem att acceptera att vissa saker bara kan göras i asm, eller faktiskt bör göras i asm, men de som argumenterar vildast mot picbasic brukar vara de som kör nån form av C, som också är ett kompilerat högnivåspråk, det är rent löjligt.