tudorr:Det mesta finns ju i tråden om du går igenom sidorna. Koden är väldigt specifik för just min anläggning genom att jag kör både elmätaren och acctanken "i ett". Därav finns också en del
fulingar i den. Men är det någon specifik del du undrar över så svarar jag gärna, koden är aningen för stor att publicera och är uppdelad på flera filer. Den är också beroende av mitt BMP--> asm program som även det är ett fulhack och eftersom jag fortfarande inte hittat min VB6-skiva så är det svårt att göra nåt åt.

Vet nästan att det skulle generera mer frågor än svar
AntiZ:Jag gjorde det enkelt för mig med dessa "stubbar", det var enkelt när man skulle montera iom att jag lätt kunde placera sensorn sen skjuta över kontakten. Tyvärr visade det ju vara värdo i längden. Jag rekommenderar att du löder sensorerna och sen drar krymslang över alla tre anslutningarna, så är det gjort på min anl. nu.
I andra ändan är det bara en stiftlist lödd rätt på kabeln, med hanen sittandes på kretskortet
I och med att jag använder serienummret så är det bara tre kablar som går från sensor till sensor och för att koppla på flera är det bara att addera mer kabel. Tänkte jag skulle utöka och lägga dit en större display samt få med pannan och solvärmen på denna display.
Filar även på en idé om hur man skulle kunna läsa av hur shunten står. Har på G en test där jag ska dra ett papper framför en fototransistor med en gråskala på, har dock inte en aning om det kommer fungera

Inget som går tungt får nämligen monteras på shunten som styrs av en motor. Det tråkiga är att vid ideala förhållanden så rör sig shunten bara inom ett c:a 10 gradigt område.