Än så länge är detta bara en idé, mycket pga likvida medel så detta kommer nog inte sättas igång förrän i mars.
Specifikationer: (Så som det ser ut idag)
* 655nm, 500mW
* 532nm, 100mW
* 473nm, 100mw
* LP30N Galvos (från Laserpic, inkl. Styrkort, strömförsörjning mm)
* Egenbyggd Aluminiumlåda (5mm sidstycken) med 8mm aluskiva för att leda bort värmen lite bättre från lasrarna.
* Programvara för att styra den har jag ännu inte valt. Kom gärna med förslag! Helst billigt (surprise) och som klarar av att lägga upp hela DMX-shower (kommer kombinera lasrarna med annat smått och gott).
* När det gäller optiken så funderar jag på att använda mig av en lins som för samman strålarna istället för dichron. Detta för att spara plats och får därav en mer kompakt projektor. Jag skall även installera ett IR-filter på den röda pga våglängden (655nm), jag gissar på att den släpper ifrån sig lite (ju högre värde, desto mer IR)
http://www.datasync.com/~wizard/Lasers/Spectrum348.jpg
Samtliga diodrar kommer balanseras med hjälp av potentiometrar för att få en fin färgblandning (den röda är rätt mörk vilket fick bli extra kraftig). Helst skulle jag vilja ha en starkare blå men med tanke på att denna kostar strax under 11000 sek så hoppar jag över det denna gång. Om ni vet var man kan få tag på billiga lasrar som matchar mina spec. så är jag en idel lyssnare/läsare (föredrar att de gillar bli matade med 5v). Jag har kollat på Dealextreme.com men deras blåa är dyra samt svaga, visst man kan trimma men då på bekostnad av livslängden (har även för mig att den blåa dessutom är extra känsliga för trimmning?). Dessa lasrar är plockade från Dragon Lasers. Helt okej priser... är det någon som har erfarenhet av dem?
Detta kallas drar nog iväg runt 25000 sek vilket får betyda mindre nöjen på andra håll samt något billigare mat.
Detta är klart värt det med tanke på vad man får ge för en laserprojektorer med liknande spec. ute i handeln. Jag stannar för nu så får detta utvecklas med tiden och tillsammans med era goda råd.

Tack på förhand!