Automatisk ON styrning av slutsteg.

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
markusb
Kontakt:

Re: Automatisk ON styrning av slutsteg.

Inlägg av markusb »

2 st 6W0 i skuffen tycker jag är liiite snålt. Funkar om man inte spelar så högt, men ibland vill man ju skruva upp om det är en go låt och då hänger det inte med riktigt.
Driver varje låda på varsin kanal på ett RF 400.4.. så ca 100Wrms per låda. Räcker gott för att hetta upp talspolarna ;)
Effekthysterin är inget jag köpt...

DLS 6orna spelar fint dom oxå. Skulle säga att skillnaden är nästan obefintlig.
Impacts billigare basar har jag nog aldrig varit jätteförtjust i. Ljudet är åt hifihållet, inga disco-bummel-basar, men tål ganska lite effekt utan att låta illa.
Svårt att komma upp i bra lyssningsnivå utan att stressa dom. Det är iaf min erfarenhet. Men som sagt, dom låter iaf bra för pengen, men det blir kompromisser..

Hertz har fina element i skaplig prisklass. Hifibasar som spelar tillräckligt högt för bilbruk.
Användarvisningsbild
newbadboy
Kontakt:

Inlägg av newbadboy »

Satt o spåna lite. På hur det skulle bli om jag använder en av mina JBL-GT10 or. Vad skulle hända om jag satte den i en mycket lite låda. Typ 10L. Skulle den trivas mån tro? OM den nu skulle få plats öv.. I WinISD ser kurvorna inte "helt" handikappade ut iaf vid 10L.
Användarvisningsbild
newbadboy
Kontakt:

Inlägg av newbadboy »

Alternativen bara ökar. Just nu har jag två spår att gå på.

Alt1: Att köra med 2st JL6w0. Sätta dem i ca 10L sluten låda. Jag kommer att ha tomma 6*9" uttag i hatthyllan på bilen. Tänkte därför byggaen platt låda som jag skruvar fast unde hatthylla och låter basarna spela genom hålen in i kupen.

Alt2: En nämnde att Focal har en aktiv låda med en 8", där hela lådan är max 76mm hög och är till för att montera under sätet. Den heter Bus 20. Skulle denna få plats under sätet kanske detta är att föredra, enkelt att montera med minimalt ingrepp på bilen.

DLS rw6 orna är det inte många som tror på så de är borta från racet.

VAD säger ni??
Användarvisningsbild
Sencor
Kontakt:

Inlägg av Sencor »

Byggde precis klart en liknande pryl, om den passar bra till projekt vet jag inte, men kanske kan ge dig lite tips.
Skriv svar