Fagge skrev:Jag har hållt på halva dagen med att få upp denna förbannade filmen.
Google-video & youtube komprimerar alldeles förhårt.
Jag tror det kommer en High Quality-version på Youtube om du bara ger den ett par minuter (eller lite längre). Då blir kvalitén faktiskt riktigt bra, men den tar som sagt ett tag på sig att komma ut.
h.264 är codecen som används på youtube. Finns guider som visar hur filer ska konverteras till rätt codec innan filen laddas upp, då behöver den inte konverteras av youtube, vilket ger bra kvalitet.
Fagge: Fjärdsjömåla? Är det där du befinner dig? Jag ser ingen snö.
Häftigt att få det hela in action! Skulle också vara fint att se en video från sidan, eller då du passerar kameran. Samt zoom på hur det mekaniska fungerar.
Du vet väl att lagen säger att en hjälpmotor på en cykel får vara max 500W och max ge 24km/h vid full effekt. Om någon av dessa punkter överskrids så kommer bygget att räknas som lätt motorcykel eller moped som kräver förarintyg samt nummerplåt med skattemärke.
Inget jag testat i alla fall men bör gå men kan behövas en rätt ordentlig kontroller för att klara strömmarna vid belastning men kommer inte en sådan konstruktion att bli väldigt ineffektiv? Menar man måste ju hålla magnetfältet uppe mha batteriet, visst är det en permanentmagnet typ så är det förstås en annan sak.
Om inte mer fältet kräver mer effekt vid belastning går mindre än 30W åt. Det är en betydande andel vid 250W, men om 2500W tas ut är det ju marginellt.
Det där är ju maximalt varvtal beroende på fältström. Man kan ju köra lägre varvtal vid lägre fältström också. Den kurvan är inte något som säger så mycket om hur effektivt det kommer att bli. Men visst något under av hög verkningsgrad ska man nog inte förvänta sig.