MySql problems..

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

MySql problems..

Inlägg av ElectricMan »

Vet inte vad jag gör för när jag installerar MySql på servern. När jag kört "wizarden" så stannar den på sista posten "Applying Security settings" och jag får detta felmeddelande:

http://electricman.homeip.net/temp/bilder/error.png

Jag har testat att starta om servern x antal gånger och likaså testat att installera om mysql.. Jag har även testat att öppna porten i routern (vad det nu ska hjälpa med..), den interna brandväggen hittar jag inga inställningar för (kanske inte finns en i w2k3 server?). Det märkliga är att det har fungerat tidigare. Nu minns jag inte vad det var jag gjorde när det slutade fungera..

Vad gör jag för fel?

Tacksam till snabba tips och ideer!

// En som vill installera Wordpress :)
Användarvisningsbild
speakman

Re: MySql problems..

Inlägg av speakman »

Det tyder onekligen på att fel lösenord används. Är denna "wizard" en del av den officiella MySQL-releasen för Windows?
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Jo, det är "officiella MySQL-releasen för Windows". Verkar vara som du säger med lösenordet.. Hur kan jag "resetta" allt då? Alltså få bort hela MySQL från systemet och starta om från början?
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Prova leta fram var den sparar datafilerna (.MYI .MYD .frm) och plocka bort dessa manuellt om de finns kvar efter avinstallation. Sedan sparas eventuellt root-lösenordet i nån fil nånstans. Prova sök efter "my.cnf".
Muppis

Inlägg av Muppis »

Har du inte ändrat något så har root-kontot inget lösenord, du skickar med ett tomt lösenord. Det är nog där skon klämmer.
Nu har jag aldrig installerat bara mysql i windows men vad gör den guiden egentligen? Lägger den till mysql som en service i windows bara?
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

speakman: Jo, jag hittade det sent i går kväll :) Nu ska det fungera.

Resultatet kan ni se här: http://electricman.homeip.net/wordpress/

Muppis: Där ställer man in hur servern ska fungera osv.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Nu ser hemsidan helt okej ut! :tumupp:

Tänkte bara på en sak... Webshopen du har, nu ser den betydligt mer professionell ut än innan vilket säkert ökar omsättningen. Så hur gör du med bokföring och sånt, jag vet själv att många personer är väldigt kinkiga med sånt, så det gäller att läsa på ordentligt på alla regler så att man inte hamnar i knipa senare..

Sen har du på ett ställe skrivit:
Jag vill ha förskottsbetalning till mitt personkonto. Kontonummer fås vid e-post kontakt.
I andra fall kan förskottsbetalning diskuteras. Men det rekommenderar jag inte pga. den höga kostnaden.
Du har alltså skrivit förskottsbetalning två gånger, jag antar att du menar postförskott på den senare? (Under förutsättning att du har tillgång till PostGiro)

Mvh. Danne
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Tack! :)

Rek. ska det ju vara.. Blev lite trött efter att ha kodat å hållit på ett bra tag :D

Precis, höll just på att skriva ut skatteverkets "hobbyverksamhets" blad! ;)
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Rek ? Vad har det med själva betalningen att göra ?
Håll isär förskott/efterskott/postförskott (vilket har med batalningen att göra)
från rek och andra tilläggstjänster (som har med själva "skickningen" att göra).
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Inget alls :D Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Men om det är postförskott du menar så är jag rätt säker på att man behöver ha ett PG konto (Och det kostar), alltså att det inte funkar med personkonto, så att du kollar upp det innan du skriver något på hemsidan bara..

EDIT:
Och sen är det ju en stor fördel om du har kvittona på alla IC-kretsarna som du har köpt och säljer, annars kommer du ju få ett hiskeligt överskott och därmed få betala en massa skatt...

Passar på att fråga här, om någon vet, hur mycket av bokföringen är "allmän egendom" dvs, som vem som helst kan be om att få se??
Skriv svar