Dock så skrev jag aldrig hur jag gick till väga, vad som var felet... Jag ber om ursäkt för de men
har vart på väg men var samtidigt lite osäker på vad jag egentligen gjorde för att få det att fungera.
Nu har vi haft en massa annat i skolan så har inte riktigt haft nå mer tid att hålla på och programmera
PIC utan har mest skrivit kod och simulerat istället för att bränna ner de i PICen... Men nu när jag tänkte göra
de så stödde jag på problem igen...
Kod: Markera allt
C:\Program Files\xwisp2>xwisp2w.exe port 3 target f88 go Robert.HEX
xwisp2 version 1.9.6 for Windows (Dec 11 2008, Open Watcom C/C++ 1.70)
File Robert.HEX loaded and is Intel Hex format conforming
Detected programmer: Wisp648, firmware version 1.23
Target not auto-detected, using specified target: 16F88
Target erased
Transferring program to 16F88 via Wisp648
Transferring program memory...100%
Verifying program memory...... 0%failed at 000000, expected: '1683', found: '3F
FF'
Write-Verify operation failed after 0.14 seconds, rc 21
xwisp2 failed after 0.98 seconds, rc 21
Press 'Enter' to continue:
16f88 som jag hade från början, och den kan jag fortfarande programera hur som helst! Men när jag försöker
programera f88'an istället så får jag det inte att fungera. Jag får liknande problem som denna trådskapare:
http://elektronikforumet.com/forum/view ... highlight=
Men i det fallet så var det felkopplat och det tror jag inte att jag har gjort... Men man ska aldrig vara allt för självsäker heller..... Har inget ställe att ladda upp bild på för tillfället.
Gul -> 4
Svart -> 5
Grön -> 12
Blå -> 13
Röd -> 14
EDIT: Har pullup motstånd mellan gul (4) och röd (14), har testat med flera olika värden och har för tillfället 50K, står i manualen att det ska vara över 33K. Finns det någon över gräns? Bara nyfiken på det...