Hej!
Hur fungerar det med COM-porten och Vista? Kan inte hitta någon Hyperterminal. Är det jag som är blind eller finns det något annat sätt (enkelt) att ta emot data på COM-porten.
*Edit
Ändrade rubriken och tog bort lite strunt.
Edit: Rubrik + Flytt / blueint
Finns det Hyperterminal i MS-Vista?
Finns det Hyperterminal i MS-Vista?
Senast redigerad av Johel572 19 januari 2009, 12:43:47, redigerad totalt 2 gånger.
Re: Vilken typ av kabel ska jag ha för serieöverföring PIC -> PC
Vista: finns ingen Hyperterminal i Vista men det kan kopieras från XP, man behöver "hypertrm.exe" och "hypertrm.dll". Löste detta igår just av samma anledning (nåja, inte PIC men annat).
Jag skulle tro att det ska vara rak kabel men VET ej...
Jag skulle tro att det ska vara rak kabel men VET ej...
Re: Vilken typ av kabel ska jag ha för serieöverföring PIC -> PC
Det finns som sagt ingen hyperterminal i Vista, därför är det sådan tur att det utmärkta programmet Putty nu fått serieterminalstöd. Googla på Putty och ta första träffen, endast en exe-fil, ingen installation.
Re: Finns det Hyperterminal i MS-Vista?
Upptäckte samma sak i fredags, och hittade också tipset om Putty...
Det humoristiska var att jag på samma dator, mot samma hårdvara satt och körde en SSH session med just putty (då över ethernet). Men jag hade ju helt missat att det tillkommit en Serial port option, men den verkar funka klockrent.
Det humoristiska var att jag på samma dator, mot samma hårdvara satt och körde en SSH session med just putty (då över ethernet). Men jag hade ju helt missat att det tillkommit en Serial port option, men den verkar funka klockrent.