limpan4all skrev:Kul, jag har vissa funderingar dock.
Jag är nyfiken på linssystemet, varifrån?
Tillverkad av Polymer Optics om jag inte ser fel.
Finns ett stort antal återförsäljare.
limpan4all skrev:Såvitt jag kan räkna och fundera så klarar den inte några höga strömmar under lång tid, såsom LED-blixt vid 1A funkar den ju bra men knappast som ficklampa.
Är detta baserat på att du inte tror att han får bort värmen eller menar du att själva lysdioden inte håller på 1A?
Kyler man bara en P4 bra så håller dom att köras i ficklampstillämpningar på 1.2-1.5A utan större problem även långa stunder.
Det som är tveksamt är just hurvida han får bort värmen.
limpan4all skrev:Varför la du inte en massiv kopparyta under "Heat sluggen" och bara perforerade med hål? En extra kylfläns baktill är ju lite jobbig då dessa har ANODE på sin "Heat slug".
Att få bort den mängden värme med bara en massiv kopparyta på kretskortet är inte att tänka på, då brinner det rätt fort, och en perforering med hål hade ju bara minskat anläggningsytan för lysdioderna och därmed försämrat värmeledningen, däremot med vias så får du värmeledning igenom kortet så att man kan sätta den mot en kylfläns på baksidan och ha en chans att få bort värmen, angående den elektriska ledningen får man väl använda termiskt lim som inte är konduktivt och hoppas (mäta) att man inte får kontakt
Det bästa hade nog dock varit att ha ett relativt tunt kretskort och genomfrästa hål så att man kunde montera lysdioderna rakt mot kylflänsen i stället.