Alltså a blir ` och c blir b osv. Jag har kopplat in LCD enligt mikroC manual. Samt kompletterat E,RS samt d4 - d7 med pullupmotstånd. Jag har även jordat d0 - d3. Nån som har nån ide på felsökning?
Tja, om programmeraren bara "sköter sig" så ska den inte inverka,
d.v.s den ska koppla bort sig efter programmeringen. Har ingen aning
om hur det är med PICkit2. Man självklart har du provat att köra med
den bortkopplad (eller hur?) så det borde inte vara det...
Skit samma, bit 0 är alltid "0", vilket ju är uppenbart
om man jämför det du skriver ut med det du får på displayen.
Fixa det så fungerar det kanske...
Minns inte om det var PGC eller PGD, men en av dem fick jag ta bort i ett projekt för att det skulle fungera som tänkt när jag använde pinnen till annat. Alltså kretsen fungerade inte när PicKit2-PGD/PGC var inkopplad, tog jag loss anslutningen till programmeraren fungerade allt som det skulle.
Självklart har jag kopplat bort programmeraren men det verkar som PGD pinnen har låst sig låg. Kan ha nåt att göra med ICD. Men jag tycker att jag har rätt setttings i compilatorn, alltså debugger off. I värsta fall får jag väl ta och löda bort LCDn och sätta den på port D. Men det är ändå intressant att lösa detta problem.
Om du har portar över är det ganska osmart att inte använda dessa istället! Det är enkelt att byta port om man vill det i ett senare läge, kanske man ska ta en krets med färre pinnar eller så men än så länge ser jag ingen orsak till att ta någon programmeringspinne till annat än just att programmera med.