Automatisk drinkblandare försök 2

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Re: Automatisk drinkblandare försök 2

Inlägg av Walle »

ghost_rider skrev:
Walle skrev:vad gör µCUn i Cheops Shaker? :)
va?
Ja, på youtube står det "ardunio drinkmixer", och arduino är väl AVR, och det är ju en µCU :)

Så jag undrar helt enkelt vad det är den styr/gör. För det var väl du som har byggt "Cheops Shaker" som du länkade till på tuben, eller missförstod jag? :)
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

Walle skrev:
ghost_rider skrev:
Walle skrev:vad gör µCUn i Cheops Shaker? :)
va?
Ja, på youtube står det "ardunio drinkmixer", och arduino är väl AVR, och det är ju en µCU :)

Så jag undrar helt enkelt vad det är den styr/gör. För det var väl du som har byggt "Cheops Shaker" som du länkade till på tuben, eller missförstod jag? :)
aha, heh jo (konstiga elektronik termer är inte min grej ;) )
den styr bara rotationstiden vid knapptryck. mkt simpelt altså
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Aha :)

µCU/MCU är en vanlig förkortning på "MicroController Unit" :)
watti

Inlägg av watti »

Inte läst hela tråden.. Men kom över denna och tänkte på din överskrtift ... :)

http://www.barmonkey.net/v5.asp
Användarvisningsbild
Ac3T

Inlägg av Ac3T »

Får
Sorry, this domain is not currently authorized!!!
på den sidan...

Kan vara lämpligt att skriva nåt mer än bara peta fram en länk eftersom ganska sidor har kvar bilder & sånt allt från urtider tills 5 minuter senare.
Menar alltså att om du typ hade skrivit vad det var för nåt, om du hade nåt namn lr nåt sånt kunde man googla
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Inlägg av DeVille »

Ac3T:

www.mineg.net

får jag:
Database Error: Unable to connect to the database: Could not connect to MySQL

Kanske bra att sopa rent framför egen dörr.........
:D

/DeVille
Användarvisningsbild
Ac3T

Inlägg av Ac3T »

DeVille skrev:Ac3T:

http://www.mineg.net

får jag:
Database Error: Unable to connect to the database: Could not connect to MySQL

Jo, märkte precis det felet... Jag tror det är nätverkskortet som ballat ur. Det åskade härom dagen, och alla lampor i hela lägenheten blippade till, och hade min UPS funkat hade jag haft den inkopplad, men den f@n gav upp på midsommarafton/midsommardagen för när jag kom hem stod den och pep. Dagen efter (Mååånga timmar senare!) provade jag den och den funkade. Sen fick den stå ett par veckor (Hade inte ork & tid att koppla in den, väger en del sen hade jag strul med servern jag skulle koppla in den på, så det fick vara.) sen kopplade jag in den igen, men skiten vägrade funka helt plötsligt. Den har funkat i nästan 4 år, sen bara säger den upp sig =0/

Ska gå igenom den sen få se om jag få fart på den. Den får ström å kan ladda batteriet vad jag vet, men den skickar inte ut nåt på utgångarna, så risken finns att det är trafon som är paj, men som sagt, har inte gett mig i kast med att kolla ordentligt för jag har så mkt annat att pyssla med.

Men ang. servern ska jag testa stoppa i ett annat nätverkskort, sen får man inte glömma att snatta MAC-adressen åxå. Usch vad jag hatar DHCP med MAC-låsning, sen har Bahnhof en mongo-sida där man bara kan lägga till MAC-adresser, men inte inte i efterhand knalla in och ta bort dem, utan man måste antingen ändra MAC-adressen eller ansluta en "ny" enhet. Vilket är totalt värdelöst om man t.ex. vill ansluta en VoIP-dosa och fixa transparens vilket jag försökte förut då den är lite kass och ändå delar på sig och får en egen MAC-adress, idiotiskt nog... Men men.
Hellre Bahnhof än Telia lr någon annan kass operatör som finns i "utbudet". Måste ha möjligheten att kunna ringa ifall det blir nåt tjall på helgerna så det slipper ta åtminstone en hel dag extra på nästfallande vardag. Bahnhof har helg-support, men stadsnätet har ingen, men -Ähem- De har en drifttekniker, men ingen ISP har något telefonnummer till denne - Riktigt smart va? :bravo:

Äh, livet suger, sen dör man sägs det. :roll:
Skriv svar