DeVille skrev:Ac3T:
http://www.mineg.net
får jag:
Database Error: Unable to connect to the database: Could not connect to MySQL
Jo, märkte precis det felet... Jag tror det är nätverkskortet som ballat ur. Det åskade härom dagen, och alla lampor i hela lägenheten blippade till, och hade min UPS funkat hade jag haft den inkopplad, men den f@n gav upp på midsommarafton/midsommardagen för när jag kom hem stod den och pep. Dagen efter (Mååånga timmar senare!) provade jag den och den funkade. Sen fick den stå ett par veckor (Hade inte ork & tid att koppla in den, väger en del sen hade jag strul med servern jag skulle koppla in den på, så det fick vara.) sen kopplade jag in den igen, men skiten vägrade funka helt plötsligt. Den har funkat i nästan 4 år, sen bara säger den upp sig =0/
Ska gå igenom den sen få se om jag få fart på den. Den får ström å kan ladda batteriet vad jag vet, men den skickar inte ut nåt på utgångarna, så risken finns att det är trafon som är paj, men som sagt, har inte gett mig i kast med att kolla ordentligt för jag har så mkt annat att pyssla med.
Men ang. servern ska jag testa stoppa i ett annat nätverkskort, sen får man inte glömma att snatta MAC-adressen åxå. Usch vad jag hatar DHCP med MAC-låsning, sen har Bahnhof en mongo-sida där man bara kan lägga till MAC-adresser, men inte inte i efterhand knalla in och ta bort dem, utan man måste antingen ändra MAC-adressen eller ansluta en "ny" enhet. Vilket är totalt värdelöst om man t.ex. vill ansluta en VoIP-dosa och fixa transparens vilket jag försökte förut då den är lite kass och ändå delar på sig och får en egen MAC-adress, idiotiskt nog... Men men.
Hellre Bahnhof än Telia lr någon annan kass operatör som finns i "utbudet". Måste ha möjligheten att kunna ringa ifall det blir nåt tjall på helgerna så det slipper ta åtminstone en hel dag extra på nästfallande vardag. Bahnhof har helg-support, men stadsnätet har ingen, men -Ähem- De har en drifttekniker, men ingen ISP har något telefonnummer till denne - Riktigt smart va?
Äh, livet suger, sen dör man sägs det.