Men i alla fall så testade jag oscillatorn med en frekvensmätare. Jag drev den från ett 4,8V NiMh pack. Frekvensen var ungeär rätt. Så så byggde jag ihop resten.
När jag då kommer till det att jag ska testa kretsen så kopplar jag in den i datorns nätagg. 5V då. Visst funkar den... men alla LEDs bara flimrar. Detta gjorde mig något ... förbryllad. Efter ett tags tänkande kom jag på att det måste vara mycket "smuts" från nätagget. För kopplingen var ju rätt. Testar den i en annan dator. Samma sak, fast den flimrar ännu fortare. "Aha!" tänkte jag då och testade med batteripacken igen. Då funkade den som den skulle!
Slutsatsen är att hårddiskar, fläktar, etc genererar mycket störningar som gör logikkrestar upprörda. Aj fan, jag som ska ha den kretsen i en dator.

Den lösning jag kommit på är att mata den från 12V och använda en 7805 följd av en fet kondensator. Detta borde ge betydligt renare spänning hoppas jag på. Så nu ska jag till att bygga. Synd att jag inte har plats på experimentkortet för spänningsregulatorn bara.
Återkommer med resultat!
P.S Ett finger leder tillräkligt bra för att kunna reseta en 4017.