Sådär ja, efter 4a kvällar hemma i DaHooF´s garage med tillgång till både svets & svarv mm, så blev premiärrundan trots regnet lyckad!.
Elektroniken utvecklade ingen värme alls på denna ca 600m långa test runda, (& hemfärden på 1Km) vilket bör ses som väldigt positivt!.
Utväxlingen satte vi till 1:7,5 vilket borde ge 45Km/h vid 2500rpm.
Och testrundan gav oss en topphastighet på mellan 38-42 km/h vid ganska plan mark. Motorn käkade då runt 30-35A, vilket är lite mer än den är specad till (27A).
Accelerationen som man fick uppleva var ju knappast hisnande, men ändå fullt tillräcklig för att dra i väg en utan att behöva ta ett ända tramptag.
Så man bör kanske växla ner lite så man får en toppfart på planmark till 40Km/h i stället, för att inte överbelastat motorn i längden & så att den får varva ut ordentligt!.
Men men, detta får man ta ställning till senare efter några mer seriösa rundor!.
Är det inte så också att batterierna tappar en hel del effekt när dom är kalla?.
Någon som vet något procent tal vid 0grader?.
Så det som återstår nu, är att snygga till kabeldragningen & försöka meka till något externt lager på motorns axel.
För remmen behöver spännas ganska hårt så den inte slirar, & jag tvivlar på att kines motorns lager håller för det i längden.
En hållare för amperemätaren & några stänkskydd bör också tillverkas, eftersom remmen gärna ville slira så fort den blev våt, trots kladdig rem spray!.
Sen så får man nog bygga en underspännings detektor som varnar, så man inte skrotar batterierna p.g.a djupurladdning.
Det är 11,8v man inte bör understiga utan belastning va?.
Och förhoppningsvis så kommer förra årets julklapp från molectric denna julen, & då blir det till att bygga en framlykta med dessa Rebel star dioderna!.
Och åter igen stort tack till DaHooF som gjorde det mesta av det mekaniska arbetet!.
