Söker ett gratisprogram att designa enklare hemsidor i. Bör vara nybörjarvänligt och gärna att man smidigt kan "lägga" ut saker, tex knappar och länka dessa etc. Mindre summor kan även tänkas att betalas. Ev nån gammal version av Dreamweaver?
Mina personliga favoriter för att göra hemsidor är Macromedia Homesite och Notepad++, fast dom stämmer inte in så bra på ditt krav om WYSIWYG, Homesite är ju inte heller gratis
Jag använder HTML editorn i Borland Developer Studio 2006 (Turbo C++). Den har både text och grafiskt läge.
Programmet finns för gratis nedladdning, regar man sig får man en 100-årig license (räcker för mig i alla fall ).
Så finns ju KompoZer också, som är en gren av Nvu, då den senare inte verkar utyvecklas vidare sedan den blev kopplad till något OS som jag här och nu inte minns vad det heter.
Mozilla 5.0 är i min värld en user agent som innefattar en rad olika browsers, exempelvis Netscape 6, 7, firefox, AOL browsern etc
Du menar säkert någon version av firefox, men mig veterligen finns där ingen filredigering/ftp-upladdningsfunktion som standard. Endast visa/nedladdning via ftp. Så blueint får gärna förtydliga, och isåfall vad det är som används då jag själv är nyfiken