Likheter och olikheter mellan olika TMS320-DSP:er?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Likheter och olikheter mellan olika TMS320-DSP:er?

Inlägg av chille »

Jag funderar på att shoppa ett DSP-kort till datorn med 12st TMS320C32 på. Inte världens kraftfullaste processor, men totalt blir det ju 720megaflop så det räcker väl. :lol: Sen så snackade jag även med skolan och de kan vara intresserade av att införskaffa ett riktigt starterkit för DSP. Sen kanske man vill bygga något riktigt själv nån gång..osv osv osv.....

Då till frågan, om jag skriver något för TMS320C32, hur enkelt är det då att porta till någon annan DSP ur TMS320-serien? När det gäller AVR och liknande är det ju oftast bara några register och portar som bytt plats. Är det lika enkelt påe en TMS320?

Kan tilläggas att jag kommer programmera i C då det (antagligen?) är rena självmordet att optimera något i assembler på en DSP, om man är nybörjare. Sen så är det i första hand floating point som är intressant.

Och när jag ändå är ingång passar jag på att fråga om någon vet ett ställe som säljer starterkits som inte är APDYRA? 25k är utanför både min och skolans budget :-(

EDIT: Problemet (nästan) löst... av någon anledning skulle jag kolla vad ett dspkit kostade hos ti och märkte att de hade ett med en 150megaflop dsp och 20bit audio codec. för cirka tusenlappen... det känns som om det är ett skämt eller något :lol:

HIT ME!