Elektronikmässan

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Tack för tipset. Jag ska nog dit.

Ska vi inte köra en Svenska Elektronikforumet-gather? :lol:
klintan

Inlägg av klintan »

Jag har samma fråga som Geekjoan! Vad är det som visas egentligen ?
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Det märker vi. :lol:
Användarvisningsbild
Jonaz

Inlägg av Jonaz »

precis det märks. Det är ju gratis, så varför inte?
Jag kan se om jag hinner gå in dit den sista Jan och få ett smakprov på vad som visas.
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

för oss som bor 10 mil därifrån skadar det inte att få veta vad som finns där... iofs tror jag inte det är värt att åka
Arrowfredde

Inlägg av Arrowfredde »

Jag har för mig att de var massa seminarium om trådlösteknik både på svenska och engelska
evert2

Inlägg av evert2 »

Vad är det som bruka visas upp? Det skulle vara skit kul att gå på, men det är inte så intressant att se nya kretsar ligga i en monter och glänsa. Måste ju vara nått mer intressant?
Va fan! Jag är ju hårdvaru-fetischist... :lol:
Användarvisningsbild
grapetonix

Inlägg av grapetonix »

Jag tyckte att det var kanonbra när jag var där för två år sen.

De visar allt ifrån hightech till industriell elektronik, fick gott om insikt i nya saker med mera...

Ska garanterat dra dit i år igen.
Användarvisningsbild
Jonaz

Inlägg av Jonaz »

Det som jag kunde hitta som info var en broschyr där det bara stod "Test och mät, Embedded, komponenter, och elektronikproduktion"
Nästa mässa är 2008. Orkar ni vänta så länge???
Arrowfredde

Inlägg av Arrowfredde »

Men om ni anmäler er ikväll så får du ju gå in gratis och Jonaz du bodde ju till och med i Älvsjö
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Är det någon som har vart där än och kan berätta hur det var?
Användarvisningsbild
babbage

Inlägg av babbage »

Torsdag förmiddag. Många utställare men rätt lite folk, eftersom det är avslutningsdag kanske det har varit mer drag tidigare. Fördelen med få besökare är ju att det är lättare att prata allmänt med utställarna.

Mässan var indelad i olika sektioner temamässigt och med placering i mässhallen. Exempel på teman: Embedded, Test&Mät, Produktion, EDA. För den som vill uppdatera sin länksamling med elektronikföretag är ett tips att gå till www.elektronikmassan.com där alla medverkande företag listas.

Det är en branschmässa så mycket går väl ut på att ragga kunder och att knyta kontakter. Om man kommer dit som privatperson utan att på förhand ha lite koll på vad man vill kolla in kan det kanske vara svårt att hitta något intressant då en stor del av montrarna är väldigt intetsägande.

För maskin/mekanikintresserade fanns det lite häftig produktionsutrustning att titta på, ugnar, pick and place osv. Det fanns några som visade upp displayer och andra som kunde visa så spännande saker som kontaktdon mm.

Det hölls presentationer på ett par olika scener, de jag hörde var rätt tradiga men gav kanske någon ny insikt i alla fall.

Det är inte en mässa som lämnar efter sig så starka intryck eller att man känner att man har lärt sig så mycket nytt. Då jag inte var där för att göra affärer så får den betyget 3/10 av mig.

Vad tycket ni andra som har varit där?
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Känns inte som man missa något med andra ord.
Magnus Pihl

Inlägg av Magnus Pihl »

Nä, du missade inget speciellt. Det var mest det vanliga, pick'n'placemaskiner där den ena är bättre än den andra och en massa agenturprodukter...
Skriv svar