Torsdag förmiddag. Många utställare men rätt lite folk, eftersom det är avslutningsdag kanske det har varit mer drag tidigare. Fördelen med få besökare är ju att det är lättare att prata allmänt med utställarna.
Mässan var indelad i olika sektioner temamässigt och med placering i mässhallen. Exempel på teman: Embedded, Test&Mät, Produktion, EDA. För den som vill uppdatera sin länksamling med elektronikföretag är ett tips att gå till
www.elektronikmassan.com där alla medverkande företag listas.
Det är en branschmässa så mycket går väl ut på att ragga kunder och att knyta kontakter. Om man kommer dit som privatperson utan att på förhand ha lite koll på vad man vill kolla in kan det kanske vara svårt att hitta något intressant då en stor del av montrarna är väldigt intetsägande.
För maskin/mekanikintresserade fanns det lite häftig produktionsutrustning att titta på, ugnar, pick and place osv. Det fanns några som visade upp displayer och andra som kunde visa så spännande saker som kontaktdon mm.
Det hölls presentationer på ett par olika scener, de jag hörde var rätt tradiga men gav kanske någon ny insikt i alla fall.
Det är inte en mässa som lämnar efter sig så starka intryck eller att man känner att man har lärt sig så mycket nytt. Då jag inte var där för att göra affärer så får den betyget 3/10 av mig.
Vad tycket ni andra som har varit där?