Söker personer som alltid ska finnas där.

Användarvisningsbild
Patrick
Kontakt:

Inlägg av Patrick »

Tack JimmyAndersson!!!

Ja som jag menar är det just det jag söker.
Att det är lättare så det går att snabbare vända sig till någon.
Och varav jag sa inget prat i denna tråd är just för jag visste att det skulle bli massa annat och klagande.
Håll er till titeln.
Vill ni ställa upp så gör det,om inte så behöver ni inte ta besväret att tjafsa eller prata massa annat tack.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Varför inte skaffa en sådan tråd/wikisida istället på forumet då? så kan alla hjälpas åt.

Jag har inget imot tanken med en lista på "bra-o-ha-kontakter" men då tycker jag det är bättre med en lista här än att alla skall börja samla ihop egna.

bara mina 2 ören
Användarvisningsbild
Patrick
Kontakt:

Inlägg av Patrick »

Visst är det kanon ,kan ju köra så att alla får skriva vad om är duktiga på eller tillverkar/gör så får den listan byggas upp allt eftersom.
Så alla får tillgång och snabbt kan få råd och rön så att säga!
Användarvisningsbild
feedback
Kontakt:

Inlägg av feedback »

Att inte vilja ta vara på feedback till sina idéer (dubbel syftning) :lol: :lol: Det är helt galet.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Var det inte patrick som inte skulle läsa den här tråden?
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

björn, exakt.

Men fins ju en referenslista över köpare/säljare på wikin där man kan skriva omdömen om varandra, vad jag ville komma till är att den kanske (av forumets medlämmar i allmänhet) upplevs som svår att hantera (uppdatera) eller hitta till, är i vart fall min teori eftersom den inte används så flitigt och många tex har kvar sina köp ooch säljreferenser i soignaturen, etc.
(får man ju givetvis ändå, men alla har ju nytta av wikin menar jag och den är lätt och överskådlig att hitta i till skillnad från resten av forumet. )
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Jag kan bara tala för egen del och jag tycker att wikin i dess nuvarande tappning är för svårsökt samt har för dålig koppling till forumet. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet, därav är väl även jag en del av problemet...
Användarvisningsbild
Kezo

Inlägg av Kezo »

Kanske, om det inte är alldeles för avancerat, är det någonting för nya portalen när den kommer upp? En del med folk indelade i kategorier efter vad de gör, kanske lite omdömen och så. Som wikin helt enkelt, fast man ordnar ett smidigt interface för att ändra. Vet inte om det är svårt att göra, eller om det är en bra idé, men det är en idé iaf :P
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Vore väl bra med en lista på vad folk kan och gör, men jag tror att det är enklare att som nån sa fråga efter just det man behöver.

OT:
"Personer som alltid ska finnas där" .. Läste rubriken och tänkte nån som behöver stödpersoner eller avlastningspersoner :D
Användarvisningsbild
GiK

Inlägg av GiK »

Patricks grund tanken är hur bra som helst.

För att öka kraften i begreppet "seriös person", bör det finnas en referenslista.

Jag hoppas forumet kan hitta en bra form för denna typ av "resursgrupp", "kompetenspol" eller vad Ni föredrar att kalla det.

Patrick och JimmyAndersson ska absolut tänka över ideen.

Edit; rätta felstavningar.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Jag har inte riktigt förstått vad det är för grupp/lista igentligen.
Är det en lista med företag och deras tjänster som avses ?
HenrikS

Inlägg av HenrikS »

sodjan, enligt vad jag har läst så är det en lista på personer här på forumet som kan utföra vissa tjänster/jobb. Tex etsning och fräsning.

Jag tycker en sådan lista vore perfekt, men då ska den vara öppen och officiell. En lista på personer som man kan maila ifall man behöver tex fräshjälp.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Det finns redan... kallas "gula sidorna", på nätet funkar Eniro och hitta.se :lol:

För att vara lite allvarlig, man kan faktiskt besvära sig med att ställa frågan dom gånger man vill ha en tjänst utförd. Då får man också tag på nya entrepenörer och dom som har tid just då svarar på förfrågan. Vissa medlemmar väljer själva att gå ut med info om att dom hälper till med en viss tjänst (exempelvis Ashama som tillverkar kretskort, och jag som säljer LCD-oscilloskåp och probar).

/PeterH
Skriv svar